Test

Dit is een popup

FameBit moet Youtubers sneller aan sponsors helpen

Youtube koopt FameBit op, een software-ontwikkelaar die het eenvoudiger moet maken om sponsors aan videomakers te koppelen.

youtube

Google gaat ontwikkelaar FameBit overnemen. De aankoop voorziet Youtube van een “technologieplatform dat makers en merken helpt bij het vinden van elkaar en het samenwerken via sponsordeals en betaalde promoties.”

Marktplaats voor sponsors

Het platform moet gebruikers met een aanzienlijk aantal volgers of hits helpen om meer munt te slaan uit hun populariteit. Momenteel is het enkel voor de bekendste Youtubers, genre PewDiePie, weggelegd om van hun video-activiteiten een voltijdse baan te maken. Het Famebit-platform creëert meer kansen voor videomakers om contracten binnen te halen, en tegelijkerijd hoopt Google er ook meer adverteerders door aan te trekken.

“Makers zullen altijd kunnen kiezen hoe ze met merken samenwerken,” zegt Ariel Bardin, Youtubes Vice-president van Product Management, “en er zijn veel geweldige bedrijven die deze service vandaag aanbieden. Deze overname verandert daar niets aan.” Google werkt er aan om de gebruikerservaring op het videonetwerk te verbeteren, zowel voor de makers van de video’s als de kijkers. Zo sleutelt het momenteel aan een newsfeed-functie die meer interactie tussen beide groepen mogelijk maakt.

youtube

Google gaat ontwikkelaar FameBit overnemen. De aankoop voorziet Youtube van een “technologieplatform dat makers en merken helpt bij het vinden van elkaar en het samenwerken via sponsordeals en betaalde promoties.”

Marktplaats voor sponsors

Het platform moet gebruikers met een aanzienlijk aantal volgers of hits helpen om meer munt te slaan uit hun populariteit. Momenteel is het enkel voor de bekendste Youtubers, genre PewDiePie, weggelegd om van hun video-activiteiten een voltijdse baan te maken. Het Famebit-platform creëert meer kansen voor videomakers om contracten binnen te halen, en tegelijkerijd hoopt Google er ook meer adverteerders door aan te trekken.

“Makers zullen altijd kunnen kiezen hoe ze met merken samenwerken,” zegt Ariel Bardin, Youtubes Vice-president van Product Management, “en er zijn veel geweldige bedrijven die deze service vandaag aanbieden. Deze overname verandert daar niets aan.” Google werkt er aan om de gebruikerservaring op het videonetwerk te verbeteren, zowel voor de makers van de video’s als de kijkers. Zo sleutelt het momenteel aan een newsfeed-functie die meer interactie tussen beide groepen mogelijk maakt.

businessfamebitmarketingsociale mediayoutube

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!