Samsung stelt lancering Note 7 in Benelux opnieuw uit
Op het moment van dit schrijven zijn er vijf toestellen bekend die verdeeld werden na de eerdere recall en officieel veilig waren, maar toch in brand vlogen. Eén ongelukkige Note 7-eigenaar moest zelfs naar het ziekenhuis nadat hij lithium-dampen inademde in zijn slaap, toen de Note op z’n nachtkastje lag te smeulen.
Vandaag zou de Note 7 na de nodige vertraging normaal gezien zijn intrede maken in de Benelux. In eerste instantie plande Samsung de klanten die reeds vooraf een exemplaar bestelde, te bedienen. Samsung laat aan onze redactie weten dat de levering van de Note 7 voorlopig wordt uitgesteld. “We hebben onze distributeurs de opdracht gegeven om de pre-orders niet uit te sturen,” zegt Koen Dekoning, woordvoerder van Samsung België. “Er wordt een aanpassing doorgevoerd in het productieschema, zodat we een extra controle inbouwen. De levering van de smartphones wordt tot nader order uitgesteld.”
In België en Nederland is de Note 7 nog niet over de toonbank gegaan. De lancering stond hier pas gepland nadat de eerste problemen bekend raakten, en werd daarom meteen uitgesteld. Intussen meldt een Koreaans persagentschap dat de technologiereus de productie van de Note 7 tijdelijk heeft stopgezet. In de VS stappen grote providers zoals AT&T en T-Mobile dan weer massaal af van de verkoop van een Note 7. Iedereen die een exemplaar heeft, oud of nieuw, mag het bovendien komen omruilen voor een toestel naar keuze.
Of de Note 7-productie terug opgestart zal worden, en wanneer klanten hier een toestel mogen verwachten, is onduidelijk. Samsung België laat aan ZDNet weten aan een officiële reactie te werken. We updaten dit stuk zodra het statement binnen rolt.
Update 10/10/2016, 11:25: Er werd een reactie van Samsung aan het artikel toegevoegd.
Op het moment van dit schrijven zijn er vijf toestellen bekend die verdeeld werden na de eerdere recall en officieel veilig waren, maar toch in brand vlogen. Eén ongelukkige Note 7-eigenaar moest zelfs naar het ziekenhuis nadat hij lithium-dampen inademde in zijn slaap, toen de Note op z’n nachtkastje lag te smeulen.
Vandaag zou de Note 7 na de nodige vertraging normaal gezien zijn intrede maken in de Benelux. In eerste instantie plande Samsung de klanten die reeds vooraf een exemplaar bestelde, te bedienen. Samsung laat aan onze redactie weten dat de levering van de Note 7 voorlopig wordt uitgesteld. “We hebben onze distributeurs de opdracht gegeven om de pre-orders niet uit te sturen,” zegt Koen Dekoning, woordvoerder van Samsung België. “Er wordt een aanpassing doorgevoerd in het productieschema, zodat we een extra controle inbouwen. De levering van de smartphones wordt tot nader order uitgesteld.”
In België en Nederland is de Note 7 nog niet over de toonbank gegaan. De lancering stond hier pas gepland nadat de eerste problemen bekend raakten, en werd daarom meteen uitgesteld. Intussen meldt een Koreaans persagentschap dat de technologiereus de productie van de Note 7 tijdelijk heeft stopgezet. In de VS stappen grote providers zoals AT&T en T-Mobile dan weer massaal af van de verkoop van een Note 7. Iedereen die een exemplaar heeft, oud of nieuw, mag het bovendien komen omruilen voor een toestel naar keuze.
Of de Note 7-productie terug opgestart zal worden, en wanneer klanten hier een toestel mogen verwachten, is onduidelijk. Samsung België laat aan ZDNet weten aan een officiële reactie te werken. We updaten dit stuk zodra het statement binnen rolt.
Update 10/10/2016, 11:25: Er werd een reactie van Samsung aan het artikel toegevoegd.