Test

Dit is een popup

Meerkat-ontwikkelaars bouwden stiekem nieuwe app

Na het kortstondige succes van Meerkat hebben de ontwikkelaars een nieuwe goudmijn aangeboord: Houseparty. De app werd gelanceerd met een hoax.

houseparty meerkat

Sinds mei is er een nieuwe app beschikbaar die razendsnel populair wordt. Nadere inspectie wijst aan dat de ontwikkelaars van Meerkat verantwoordelijk zijn, terwijl de app aangeboden wordt onder het pseudoniem Alexander Herzick. Houseparty, zoals de nieuwe app heet, biedt hetzelfde als Meerkat, maar in gesloten kring.

Wie de app opent, begint meteen een livestream uit te zenden. Je vrienden krijgen dan een melding en kunnen je inpikken; zij beginnen dan ook meteen live uit te zenden. Zo kan je met tot acht personen tegelijk een soort Facetime-gesprek houden. Het idee erachter is dat je zonder druk kan ‘rondhangen’ met je vrienden, alsof je een café binnenstapt.

Schone schijn

[related_article id=”161958″]De Meerkat-mensen kwamen met het idee om de app te lanceren onder een valse naam nadat de raad van bestuur van het bedrijf het idee te riskant vond. Amper een jaar geleden had het bedrijf 12 miljoen dollar opgehaald bij investeerders, waarna het vrij snel bergaf ging met de dienst onder druk van cuncurrenten Periscope (van Twitter) en Facebook Live. Indien het bedrijf een readicaal andere richting op zou gaan, zoals het doet met Houseparty, zou er veel kritiek ontstaan.

Om dergelijke druk af te houden, werd beslist om de app uit te proberen onder de naam van de man van de COO, Sima Sistani. Hij leed een onopvallend digitaal bestaan, waardoor hij de perfecte persoon was om de identiteit van te ‘lenen’. Van zodra de app ietwat populair werd, maakten de ontwikkelaars een Facebook- en LinkedIn-profiel aan voor Herzick, die meteen berichten kreeg van mogelijke investeerders.

Al snel explodeerden de gebruikscijfers, temeer nadat ze de app begonnen te promoten in studentenhuizen. Al snel gebruikten die het om samenkomsten te plannen of om de nasleep van feestjes onder elkaar te bespreken en te roddelen.

Te populair

Onder invloed van de gigantische gebruikersaantallen begon het twintigkoppige Houseparty-team vervolgens verbindingsproblemen te krijgen. Te veel mensen probeerden in te loggen, waardoor de servers geregeld plat lagen. Kritiek kwam alsnog de kop opsteken en de groei werd wat beknot. Met de start van het nieuwe schooljaar, en het oplossen van de problemen, lijken nu echter opnieuw voor een stevige groei te zorgen.

houseparty meerkat

Sinds mei is er een nieuwe app beschikbaar die razendsnel populair wordt. Nadere inspectie wijst aan dat de ontwikkelaars van Meerkat verantwoordelijk zijn, terwijl de app aangeboden wordt onder het pseudoniem Alexander Herzick. Houseparty, zoals de nieuwe app heet, biedt hetzelfde als Meerkat, maar in gesloten kring.

Wie de app opent, begint meteen een livestream uit te zenden. Je vrienden krijgen dan een melding en kunnen je inpikken; zij beginnen dan ook meteen live uit te zenden. Zo kan je met tot acht personen tegelijk een soort Facetime-gesprek houden. Het idee erachter is dat je zonder druk kan ‘rondhangen’ met je vrienden, alsof je een café binnenstapt.

Schone schijn

[related_article id=”161958″]De Meerkat-mensen kwamen met het idee om de app te lanceren onder een valse naam nadat de raad van bestuur van het bedrijf het idee te riskant vond. Amper een jaar geleden had het bedrijf 12 miljoen dollar opgehaald bij investeerders, waarna het vrij snel bergaf ging met de dienst onder druk van cuncurrenten Periscope (van Twitter) en Facebook Live. Indien het bedrijf een readicaal andere richting op zou gaan, zoals het doet met Houseparty, zou er veel kritiek ontstaan.

Om dergelijke druk af te houden, werd beslist om de app uit te proberen onder de naam van de man van de COO, Sima Sistani. Hij leed een onopvallend digitaal bestaan, waardoor hij de perfecte persoon was om de identiteit van te ‘lenen’. Van zodra de app ietwat populair werd, maakten de ontwikkelaars een Facebook- en LinkedIn-profiel aan voor Herzick, die meteen berichten kreeg van mogelijke investeerders.

Al snel explodeerden de gebruikscijfers, temeer nadat ze de app begonnen te promoten in studentenhuizen. Al snel gebruikten die het om samenkomsten te plannen of om de nasleep van feestjes onder elkaar te bespreken en te roddelen.

Te populair

Onder invloed van de gigantische gebruikersaantallen begon het twintigkoppige Houseparty-team vervolgens verbindingsproblemen te krijgen. Te veel mensen probeerden in te loggen, waardoor de servers geregeld plat lagen. Kritiek kwam alsnog de kop opsteken en de groei werd wat beknot. Met de start van het nieuwe schooljaar, en het oplossen van de problemen, lijken nu echter opnieuw voor een stevige groei te zorgen.

apphoaxhousepartymeerkatmobiel

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!