Firmware-update lost batterijproblemen Surface Pro 3 op
In juli raakte bekend dat veel Surface Pro 3-eigenaars te kampen hadden met serieuze batterijproblemen. Na een firmware-update in mei zakte de capaciteit van de batterij bij menig gebruiker drastisch. Sommige klanten van Microsoft konden hierdoor niet langer gebruik maken van hun toestel zonder deze aan te sluiten aan netstroom, bij anderen lukte dit nog voor minder dan een uur.
Bug
Eerder deze maand gaf Microsoft toe dat een softwarebug aan de basis van het probleem lag. Het bedrijf liet toen weten dat een team medewerkers een update had uitgewerkt en dat deze zou worden uitgerold eenmaal de update voor de nodige tests geslaagd was. Blijkbaar zijn deze tests positief verlopen, want Microsoft rolt momenteel een firmware-update uit die de batterijproblemen van de Surface Pro 3 van de baan helpt.
“Bij een aantal Surface Pro 3-toestellen was een foutieve conditie ontstaan die ervoor zorgde dat de volledige capaciteit van de batterij foutief gerapporteerd werd aan het besturingssysteem en de firmware. Hierdoor laadde het systeem de batterij niet langer op tot zijn volledige capaciteit en was de Surface niet langer in staat om te werken zonder aangesloten te zijn aan netstroom,” legt Microsoft de oorzaak van het probleem uit.
[related_article id=”185096″]Autonomie
Eenmaal je je Surface Pro 3 hebt geüpdatet en herstart, zou je je toestel terug op batterij moeten kunnen gebruiken. Microsoft belooft dat binnen de volgende vijf laad- en ontlaadcycli het toestel de juiste capaciteit van de batterij terug leert kennen. De batterijen van de Surface Pro 3 zijn niet beschadigd door het probleem, waardoor de autonomie van je toestel volledig terug naar zijn oude glorie hersteld zal zijn.
Voor de gebruikers die hebben betaald om hun slecht functionerende toestel te ruilen voor een nieuwe Surface werkt Microsoft momenteel aan een oplossing. Het bedrijf zegt extra informatie te verzamelen om te achterhalen welke klanten een Surface Pro 3 hebben ingeruild die gemaakt had kunnen worden met de firmware-update. Microsoft zal hen binnen de 30 dagen contacteren met meer informatie.
In juli raakte bekend dat veel Surface Pro 3-eigenaars te kampen hadden met serieuze batterijproblemen. Na een firmware-update in mei zakte de capaciteit van de batterij bij menig gebruiker drastisch. Sommige klanten van Microsoft konden hierdoor niet langer gebruik maken van hun toestel zonder deze aan te sluiten aan netstroom, bij anderen lukte dit nog voor minder dan een uur.
Bug
Eerder deze maand gaf Microsoft toe dat een softwarebug aan de basis van het probleem lag. Het bedrijf liet toen weten dat een team medewerkers een update had uitgewerkt en dat deze zou worden uitgerold eenmaal de update voor de nodige tests geslaagd was. Blijkbaar zijn deze tests positief verlopen, want Microsoft rolt momenteel een firmware-update uit die de batterijproblemen van de Surface Pro 3 van de baan helpt.
“Bij een aantal Surface Pro 3-toestellen was een foutieve conditie ontstaan die ervoor zorgde dat de volledige capaciteit van de batterij foutief gerapporteerd werd aan het besturingssysteem en de firmware. Hierdoor laadde het systeem de batterij niet langer op tot zijn volledige capaciteit en was de Surface niet langer in staat om te werken zonder aangesloten te zijn aan netstroom,” legt Microsoft de oorzaak van het probleem uit.
[related_article id=”185096″]Autonomie
Eenmaal je je Surface Pro 3 hebt geüpdatet en herstart, zou je je toestel terug op batterij moeten kunnen gebruiken. Microsoft belooft dat binnen de volgende vijf laad- en ontlaadcycli het toestel de juiste capaciteit van de batterij terug leert kennen. De batterijen van de Surface Pro 3 zijn niet beschadigd door het probleem, waardoor de autonomie van je toestel volledig terug naar zijn oude glorie hersteld zal zijn.
Voor de gebruikers die hebben betaald om hun slecht functionerende toestel te ruilen voor een nieuwe Surface werkt Microsoft momenteel aan een oplossing. Het bedrijf zegt extra informatie te verzamelen om te achterhalen welke klanten een Surface Pro 3 hebben ingeruild die gemaakt had kunnen worden met de firmware-update. Microsoft zal hen binnen de 30 dagen contacteren met meer informatie.