Test

Dit is een popup

Apple plant 10,5 inch iPad Pro voor 2017

Apple zou volgend jaar drie nieuwe iPads lanceren, waaronder een nieuwe 10,5 inch iPad Pro. Pas in 2018 plant het bedrijf een revolutionair nieuw design voor zijn tablets.

Apple iPad Pro

Apple laat in 2017 drie nieuwe tablets op de markt los, om het jaar daarna met een revolutionair design te komen: dat voorspelt analyst Ming-Chi Kuo. De expert heeft een solide reputatie opgebouwd als Apple-kenner en kondigde onder andere al accuraat de lancering van de iPhone SE aan drie maanden vooraleer Apple met het nieuws voor de dag kwam.

iPad Pro

Volgens Kuo bereidt Apple drie nieuwe tablets voor: een iPad Pro 2 van 12,9 inch, een nieuwe iPad Pro van 10,5 inch en een budgetvriendelijke iPad van 9,7 inch. Deze zouden in 2017 op de markt komen. De analyst weet er ook meteen bij te zeggen dat de verse modellen de verkoopscijfers echter niet zullen aanzwengelen, waarvan hij voorspelt dat deze met 10 tot 20 procent terug zal vallen in vergelijking met 2016.

[related_article id=”184425″]

Het is al eerder in ander onderzoek aangetoond: de markt voor tablets is bijna volledig verzadigd. Consumenten hebben geen reden om meer dan één tablet te kopen. Bij bedrijven stijgt de vraag nog wel, daarom dat Kuo ook verwacht dat het aanbod bij de iPad Pro zal uitbreiden. Maar Apple moet dus met iets nieuws komen om weer meer consumenten aan te trekken, en volgens de analyst gaat het bedrijf dat ook doen.

Revolutionair

Kuo stelt dat Apple ten vroegste in 2018 “revolutionaire” veranderingen zal doorvoeren aan het iPad-design. Niet alleen zal het technologiebedrijf overstappen naar amoled-schermen, maar deze zullen ook buigbaar zijn.

Fabrikanten zijn al langer bezig met het ontwikkelen van flexibele elektronica, maar tot nu toe is er nog niemand in geslaagd om effectief een product op de markt te brengen. Al zijn er hier en daar al wel prototypes opgedoken in het wild. Die flexibele iPad moet tot nieuwe dingen in staat zijn, waardoor consumenten weer een reden hebben om een toestel aan te schaffen. Het is moeilijk om de waarheid van Ming-Chi Kuo’s beweringen te controleren, maar de recente verkoopscijfers maken het alvast duidelijk dat Apple radicale actie zal moeten ondernemen om de iPad terug in de kijker te brengen.

Apple iPad Pro

Apple laat in 2017 drie nieuwe tablets op de markt los, om het jaar daarna met een revolutionair design te komen: dat voorspelt analyst Ming-Chi Kuo. De expert heeft een solide reputatie opgebouwd als Apple-kenner en kondigde onder andere al accuraat de lancering van de iPhone SE aan drie maanden vooraleer Apple met het nieuws voor de dag kwam.

iPad Pro

Volgens Kuo bereidt Apple drie nieuwe tablets voor: een iPad Pro 2 van 12,9 inch, een nieuwe iPad Pro van 10,5 inch en een budgetvriendelijke iPad van 9,7 inch. Deze zouden in 2017 op de markt komen. De analyst weet er ook meteen bij te zeggen dat de verse modellen de verkoopscijfers echter niet zullen aanzwengelen, waarvan hij voorspelt dat deze met 10 tot 20 procent terug zal vallen in vergelijking met 2016.

[related_article id=”184425″]

Het is al eerder in ander onderzoek aangetoond: de markt voor tablets is bijna volledig verzadigd. Consumenten hebben geen reden om meer dan één tablet te kopen. Bij bedrijven stijgt de vraag nog wel, daarom dat Kuo ook verwacht dat het aanbod bij de iPad Pro zal uitbreiden. Maar Apple moet dus met iets nieuws komen om weer meer consumenten aan te trekken, en volgens de analyst gaat het bedrijf dat ook doen.

Revolutionair

Kuo stelt dat Apple ten vroegste in 2018 “revolutionaire” veranderingen zal doorvoeren aan het iPad-design. Niet alleen zal het technologiebedrijf overstappen naar amoled-schermen, maar deze zullen ook buigbaar zijn.

Fabrikanten zijn al langer bezig met het ontwikkelen van flexibele elektronica, maar tot nu toe is er nog niemand in geslaagd om effectief een product op de markt te brengen. Al zijn er hier en daar al wel prototypes opgedoken in het wild. Die flexibele iPad moet tot nieuwe dingen in staat zijn, waardoor consumenten weer een reden hebben om een toestel aan te schaffen. Het is moeilijk om de waarheid van Ming-Chi Kuo’s beweringen te controleren, maar de recente verkoopscijfers maken het alvast duidelijk dat Apple radicale actie zal moeten ondernemen om de iPad terug in de kijker te brengen.

appleipadipad promobielvoorspelling

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!