Test

Dit is een popup

Niantic verkoopt Pokémon Go-locaties aan bedrijven

De ontwikkelaar achter de hype van het moment start binnenkort met de verkoop van ‘Pokéstops’ aan bedrijven. Die moeten betalen per speler die ze lokken.

Pokemon-Go-Pokestop-620x349

[related_article id=”183603″]Een grotere hit dan Pokémon Go zal je op dit moment niet vinden. In België pronkt het spel ondertussen op 4,5 procent van alle Android-toestellen, in Nederland op 6,8 procent. Dat zijn mooie cijfers, al liggen ze in de VS, Australië, Nieuw Zeeland (de enige landen waar het spel officieel te verkrijgen is) nog gevoelig hoger, met respectievelijk 10,8 procent, 15,1 procent en 16 procent. In Duitsland, waar het ook reeds te downloaden is, ligt dat cijfer op slechts 3,8 procent.

Hoog tijd om dat succes te verzilveren, zullen ze bij ontwikkelaar Niantic denken. Naast de vele belachelijk dure in-app-aankopen, zullen ook bedrijven de kans krijgen om te investeren in hun eigen ‘Pokéstops’, dat zijn plaatsen waar spelers Pokéballs en andere benodigdheden voor hun spel kunnen vinden. Niantic gebruikte ditzelfde procedé ook al bij zijn eerdere spel Ingress.

Overrompeling

Handelaars die zo’n plaatsje kopen, zouden dan slim gebruik kunnen maken van de zogenaamde ‘lures’ die Pokémon aantrekken. En waar Pokémon zijn, zijn potentiële klanten. Bedrijven zouden moeten betalen per spelers die passeert, wat tot een hoge aanrekening kan leiden. Natuurlijk moet Niantic erover waken dat het spel uitdagend blijft, wat betekent dat niet elke handelaar er eentje zal kunnen aankopen. Bloomberg denkt daarom dat Niantic de Pokéstops wel eens per opbod zou kunnen verkopen.

Officieel is het spel bij ons nog steeds niet uit, maar dat betekent niet dat het niet te verkrijgen is. Het Antwerpse Museum Aan De Stroom (MAS) wordt bijvoorbeeld al een week lang overstelpt met spelers. Analysten zijn er dan ook van overtuigd dat Nintendo op een jaar tijd een miljard dollar kan verdienen aan het spel. Als ze het succes kunnen laten duren natuurlijk. Veel zal dan ook afhangen van de marketingstrategie die ze toepassen, zonder de gebruikers weg te jagen met te veel reclame.

Pokemon-Go-Pokestop-620x349

[related_article id=”183603″]Een grotere hit dan Pokémon Go zal je op dit moment niet vinden. In België pronkt het spel ondertussen op 4,5 procent van alle Android-toestellen, in Nederland op 6,8 procent. Dat zijn mooie cijfers, al liggen ze in de VS, Australië, Nieuw Zeeland (de enige landen waar het spel officieel te verkrijgen is) nog gevoelig hoger, met respectievelijk 10,8 procent, 15,1 procent en 16 procent. In Duitsland, waar het ook reeds te downloaden is, ligt dat cijfer op slechts 3,8 procent.

Hoog tijd om dat succes te verzilveren, zullen ze bij ontwikkelaar Niantic denken. Naast de vele belachelijk dure in-app-aankopen, zullen ook bedrijven de kans krijgen om te investeren in hun eigen ‘Pokéstops’, dat zijn plaatsen waar spelers Pokéballs en andere benodigdheden voor hun spel kunnen vinden. Niantic gebruikte ditzelfde procedé ook al bij zijn eerdere spel Ingress.

Overrompeling

Handelaars die zo’n plaatsje kopen, zouden dan slim gebruik kunnen maken van de zogenaamde ‘lures’ die Pokémon aantrekken. En waar Pokémon zijn, zijn potentiële klanten. Bedrijven zouden moeten betalen per spelers die passeert, wat tot een hoge aanrekening kan leiden. Natuurlijk moet Niantic erover waken dat het spel uitdagend blijft, wat betekent dat niet elke handelaar er eentje zal kunnen aankopen. Bloomberg denkt daarom dat Niantic de Pokéstops wel eens per opbod zou kunnen verkopen.

Officieel is het spel bij ons nog steeds niet uit, maar dat betekent niet dat het niet te verkrijgen is. Het Antwerpse Museum Aan De Stroom (MAS) wordt bijvoorbeeld al een week lang overstelpt met spelers. Analysten zijn er dan ook van overtuigd dat Nintendo op een jaar tijd een miljard dollar kan verdienen aan het spel. Als ze het succes kunnen laten duren natuurlijk. Veel zal dan ook afhangen van de marketingstrategie die ze toepassen, zonder de gebruikers weg te jagen met te veel reclame.

businessgamemobielnianticpokemon gospel

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!