Test

Dit is een popup

Facebook Live koopt populairteit met veel geld

Als we een nieuw document document mogen geloven, lijkt Facebook Live enkel succesvol te zijn dankzij de vele hopen geld dat het er tegenaan gooit.

Facebook-money-1-796x401

[related_article id=”182633″]Twitter vecht met Periscope een verhit gevecht uit tegen Youtube Live en Facebook Live om de aandacht van van livestreamkijkers. Het is voorlopig nog moeilijk om uit te maken wie de strijd zal winnen, al is Facebook momenteel, dankzij zijn gigantische gebruikersbestand, de autoritaire koploper. De Amerikaanse krant The Wall Street Journal kreeg recent echter een document in handen waaruit moet blijken dat Facebook deze positie enkel bekleedt dankzij de vele hopen geld die het er tegenaan gooit.

Momenteel zouden er zo’n 140 contracten zijn afgesloten met bekende nieuwssites, entertainmentkanalen en beroemdheden, samen goed voor zo’n 50 miljoen dollar aan incentives. Aanmoedigingspremies, zeg maar. Onder hen CNN, The New York Times, Vox Media, Mashable en Buzzfeed. Onder de bekende personen vinden we Kevin Hart, Gordon Ramsay en American Football-ster Russell Wilson.

Buzzfeed schept de meeste poen met 3,05 miljoen dollar voor de periode van een jaar, terwijl de New York Times een mooie tweede is met 3,03 miljoen. De uitgaven lijken wel te renderen; zo staat de teller van de populairste Facebook Live-video momenteel op 157 miljoen views. Grappig genoeg gaat het echter om een gebruikersvideo, waar Facebook en zijn partners dus niets mee te maken hebben.

Facebook-money-1-796x401

[related_article id=”182633″]Twitter vecht met Periscope een verhit gevecht uit tegen Youtube Live en Facebook Live om de aandacht van van livestreamkijkers. Het is voorlopig nog moeilijk om uit te maken wie de strijd zal winnen, al is Facebook momenteel, dankzij zijn gigantische gebruikersbestand, de autoritaire koploper. De Amerikaanse krant The Wall Street Journal kreeg recent echter een document in handen waaruit moet blijken dat Facebook deze positie enkel bekleedt dankzij de vele hopen geld die het er tegenaan gooit.

Momenteel zouden er zo’n 140 contracten zijn afgesloten met bekende nieuwssites, entertainmentkanalen en beroemdheden, samen goed voor zo’n 50 miljoen dollar aan incentives. Aanmoedigingspremies, zeg maar. Onder hen CNN, The New York Times, Vox Media, Mashable en Buzzfeed. Onder de bekende personen vinden we Kevin Hart, Gordon Ramsay en American Football-ster Russell Wilson.

Buzzfeed schept de meeste poen met 3,05 miljoen dollar voor de periode van een jaar, terwijl de New York Times een mooie tweede is met 3,03 miljoen. De uitgaven lijken wel te renderen; zo staat de teller van de populairste Facebook Live-video momenteel op 157 miljoen views. Grappig genoeg gaat het echter om een gebruikersvideo, waar Facebook en zijn partners dus niets mee te maken hebben.

businessontspanningperiscopestreamingyoutube live

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!