Volledig autonome BMW beschikbaar in 2021
BMW is er stellig van overtuigd dat het in 2021 nog steeds hip zal zijn om overal een ‘i’ voor te zetten. De volledig autonome wagen die het automerk tegen dat jaar wil klaar hebben, zal dan ook de iNext heten. De wagen zal het geestelijke nageslacht vormen van de i8 die vandaag al over de wegen zweeft. Dat zegt CEO Harald Krueger op een aandeelhoudersvergadering.
[related_article id=”175889″]“In 2018 komt er een BMW i8 Roadster. In 2021 wordt deze opgevolgd door de BMW iNext, onze nieuwste innovatie, met autonoom rijden, digitale connectiviteit, intelligent design, een volledig nieuw interieur, en hij zal de brenger worden van de volgende generatie elektromobiliteit op de weg,” aldus Krueger. Daarmee geeft de autofabrikant meer duiding bij zijn toekomstvisie, die het eerder al uit de doeken deed met de voorstelling van de Vision Next 100 (foto boven).De BMW i8 doet het ondertussen meer dan uitstekend in de verkoop. Zo goed zelfs dat de fabrikant in april nog besliste om de productie ervan te verdubbelen, om de meer dan vier maanden lange wachtlijst te halveren. Vorig jaar werden in totaal al 18.000 i8 en i3-modellen verkocht; geen slecht cijfer, maar nog steeds veraf van de 35.000 die de Tesla model S haalde in dezelfde periode, of de 30.000 die de Nissan Leaf wist te bekoren.
BMW is er stellig van overtuigd dat het in 2021 nog steeds hip zal zijn om overal een ‘i’ voor te zetten. De volledig autonome wagen die het automerk tegen dat jaar wil klaar hebben, zal dan ook de iNext heten. De wagen zal het geestelijke nageslacht vormen van de i8 die vandaag al over de wegen zweeft. Dat zegt CEO Harald Krueger op een aandeelhoudersvergadering.
[related_article id=”175889″]“In 2018 komt er een BMW i8 Roadster. In 2021 wordt deze opgevolgd door de BMW iNext, onze nieuwste innovatie, met autonoom rijden, digitale connectiviteit, intelligent design, een volledig nieuw interieur, en hij zal de brenger worden van de volgende generatie elektromobiliteit op de weg,” aldus Krueger. Daarmee geeft de autofabrikant meer duiding bij zijn toekomstvisie, die het eerder al uit de doeken deed met de voorstelling van de Vision Next 100 (foto boven).De BMW i8 doet het ondertussen meer dan uitstekend in de verkoop. Zo goed zelfs dat de fabrikant in april nog besliste om de productie ervan te verdubbelen, om de meer dan vier maanden lange wachtlijst te halveren. Vorig jaar werden in totaal al 18.000 i8 en i3-modellen verkocht; geen slecht cijfer, maar nog steeds veraf van de 35.000 die de Tesla model S haalde in dezelfde periode, of de 30.000 die de Nissan Leaf wist te bekoren.