Spott verandert tv-programma’s in slimme webshops
Kijkers van VTM en VRT met een iPhone of iPad kunnen vanaf vandaag Spott uitproberen, een app die je spullen in tv-programma’s laat bestellen. Een testversie van de app voor iOS is vanaf vandaag beschikbaar. Op 16 mei moet Spott op Android volgen.
Spott moet kijkers in staat stellen om vlot dingen in huis te halen die ze op TV zien. Op basis van geluid herkent de app het programma dat je bekijkt en presenteert het de producten die je kan bestellen. Het maakt dus niet uit of je live kijkt of een opgenomen tv-show op een later moment meepikt. Naast de beschikbare spullen krijg je ook meteen de prijs te zien. Klik je op iets dat je bevalt, dan word je naar een online shop gebracht waar je de dingen kan aankopen.
Gebruikers kunnen momenteel alleen nog heddedingen uit de kookprogramma’s Dagelijkse Kost en De Keuken van Sofie aanvragen, maar dit zal later uitgebreid worden naar de soaps “Thuis” en “Familie” en de Amerikaanse series The Big Bang Theory en The X-Files.
De app is het resultaat van een samenwerking tussen ontwikkelaar Appiness, Medialaan, BBDO en iMinds. Om de app te testen vroegen ze ook de medewerking van de VRT en Proximus. “Wij stellen onze programma’s ter beschikking, zodat de ontwikkelaar deze nieuwe applicatie kan testen. Eind augustus zitten we samen om de app te evalueren”, stelt VRT-woordvoerder Hans Van Goethem.
Op 12 mei organiseren ZDNet en Smart Business, in samenwerking met Twinkle, een gratis seminarie over digital commerce. Voor meer informatie en mogelijkheid om in te schrijven, kan je terecht op www.businessmeetsit.be.
Kijkers van VTM en VRT met een iPhone of iPad kunnen vanaf vandaag Spott uitproberen, een app die je spullen in tv-programma’s laat bestellen. Een testversie van de app voor iOS is vanaf vandaag beschikbaar. Op 16 mei moet Spott op Android volgen.
Spott moet kijkers in staat stellen om vlot dingen in huis te halen die ze op TV zien. Op basis van geluid herkent de app het programma dat je bekijkt en presenteert het de producten die je kan bestellen. Het maakt dus niet uit of je live kijkt of een opgenomen tv-show op een later moment meepikt. Naast de beschikbare spullen krijg je ook meteen de prijs te zien. Klik je op iets dat je bevalt, dan word je naar een online shop gebracht waar je de dingen kan aankopen.
Gebruikers kunnen momenteel alleen nog heddedingen uit de kookprogramma’s Dagelijkse Kost en De Keuken van Sofie aanvragen, maar dit zal later uitgebreid worden naar de soaps “Thuis” en “Familie” en de Amerikaanse series The Big Bang Theory en The X-Files.
De app is het resultaat van een samenwerking tussen ontwikkelaar Appiness, Medialaan, BBDO en iMinds. Om de app te testen vroegen ze ook de medewerking van de VRT en Proximus. “Wij stellen onze programma’s ter beschikking, zodat de ontwikkelaar deze nieuwe applicatie kan testen. Eind augustus zitten we samen om de app te evalueren”, stelt VRT-woordvoerder Hans Van Goethem.
Op 12 mei organiseren ZDNet en Smart Business, in samenwerking met Twinkle, een gratis seminarie over digital commerce. Voor meer informatie en mogelijkheid om in te schrijven, kan je terecht op www.businessmeetsit.be.