Test

Dit is een popup

Oculus Rift kampt met zware productieproblemen

Wie nog wacht op zijn pre-order van de Oculus Rift, moet nog wat langer geduld uitoefenen. De brillen worden ten vroegste eind mei geleverd.

Oculus-Rift

Oculus lijkt de grote interesse in zijn virtual reality-bril slecht te hebben ingeschat. Veel klanten die de Rift normaal gezien eind maart zouden ontvangen, moeten nog minstens tot eind mei geduld uitoefenen. De oorzaak voor de trage leveringen is een tekort aan onderdelen.

Sinds begin januari konden geïnteresseerde kopers de Oculus Rift bestellen, met de belofte dat de VR-bril eind maart zou worden geleverd. Begin april gaf het bedrijf te kennen dat het er niet in zou slagen om die belofte voor iedereen waar te maken. Een deel van de klanten kreeg hun bril op tijd, maar heel wat bestellingen werden tot vandaag nog altijd niet voldaan. Over hoeveel mensen het precies gaat, is niet duidelijk.

OculusscreenshotOculus heeft vandaaag een nieuwe e-mail uitgestuurd naar klanten die nog altijd vol spanning op hun Rift aan het wachten zijn. Zij zullen nog minstens tot eind mei moeten wachten voor ze hun bril ontvangen, twee maanden later dan verwacht. Als goedmakertje neemt Oculus voor klanten die voor 1 april hebben besteld alle extra verzendings- en verwerkingskosten op zich, samen goed voor zo’n 42 euro.

Wie niet langer geïnteresseerd is in de bril, kan zijn bestelling ook nog altijd annuleren. Oculus heeft het bedrag van 699 euro nog niet aangerekend voor ongeleverde bestellingen. Wie de Rift vandaag bestelt, zal nog minstens tot augustus moeten wachten op de levering.

Oculus-Rift

Oculus lijkt de grote interesse in zijn virtual reality-bril slecht te hebben ingeschat. Veel klanten die de Rift normaal gezien eind maart zouden ontvangen, moeten nog minstens tot eind mei geduld uitoefenen. De oorzaak voor de trage leveringen is een tekort aan onderdelen.

Sinds begin januari konden geïnteresseerde kopers de Oculus Rift bestellen, met de belofte dat de VR-bril eind maart zou worden geleverd. Begin april gaf het bedrijf te kennen dat het er niet in zou slagen om die belofte voor iedereen waar te maken. Een deel van de klanten kreeg hun bril op tijd, maar heel wat bestellingen werden tot vandaag nog altijd niet voldaan. Over hoeveel mensen het precies gaat, is niet duidelijk.

OculusscreenshotOculus heeft vandaaag een nieuwe e-mail uitgestuurd naar klanten die nog altijd vol spanning op hun Rift aan het wachten zijn. Zij zullen nog minstens tot eind mei moeten wachten voor ze hun bril ontvangen, twee maanden later dan verwacht. Als goedmakertje neemt Oculus voor klanten die voor 1 april hebben besteld alle extra verzendings- en verwerkingskosten op zich, samen goed voor zo’n 42 euro.

Wie niet langer geïnteresseerd is in de bril, kan zijn bestelling ook nog altijd annuleren. Oculus heeft het bedrag van 699 euro nog niet aangerekend voor ongeleverde bestellingen. Wie de Rift vandaag bestelt, zal nog minstens tot augustus moeten wachten op de levering.

oculusontspanningriftvirtual reality

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!