Facebook betaalt partners om live te streamen
In de strijd om de markt der livestreams gaat het hard. Momenteel wordt deze nieuwe niche nog overheerst door het Periscope van Twitter en enkele oudere diensten zoals Ustream. Facebook heeft echter ook zijn oog laten vallen op deze opkomende markt en heeft veel over om zijn eigen alternatief Facebook Live te promoten.
Zo raakte vandaag bekend dat het enkele partners zoals the New York Times, BuzzFeed en Vox Media financiële duwtjes in de rug gaat geven, in een poging hen meer te doen livestreamen. Het is niet bekend over welke bedragen het gaat, stelt Engadget.
Facebook lokt al langer gebruikers met een bekend profiel naar zijn dienst, onder hen naast nieuwsdiensten ook vele beroemdheden. Het is echter de eerste keer dat er iets uitlekt over financiële compensatie. Met de waarschijnlijkheid dat ook Youtube zich in de nabije toekomst op deze markt zal storten, heeft Facebook het gevoel dat het nu zijn slag moet slagen.
In de strijd om de markt der livestreams gaat het hard. Momenteel wordt deze nieuwe niche nog overheerst door het Periscope van Twitter en enkele oudere diensten zoals Ustream. Facebook heeft echter ook zijn oog laten vallen op deze opkomende markt en heeft veel over om zijn eigen alternatief Facebook Live te promoten.
Zo raakte vandaag bekend dat het enkele partners zoals the New York Times, BuzzFeed en Vox Media financiële duwtjes in de rug gaat geven, in een poging hen meer te doen livestreamen. Het is niet bekend over welke bedragen het gaat, stelt Engadget.
Facebook lokt al langer gebruikers met een bekend profiel naar zijn dienst, onder hen naast nieuwsdiensten ook vele beroemdheden. Het is echter de eerste keer dat er iets uitlekt over financiële compensatie. Met de waarschijnlijkheid dat ook Youtube zich in de nabije toekomst op deze markt zal storten, heeft Facebook het gevoel dat het nu zijn slag moet slagen.