Google plaatst meer advertenties tussen zoekopdrachten
Google verklaarde aan de TheSEMPost dat het voortaan geen AdWords-advertenties meer zal tonen aan de rechterkant van het scherm. Het gaat hier voor alle duidelijkheid om zoekopdrachten via de PC. In de plaats komen er maximaal vier advertenties bovenaan tussen de zoekresultaten, en drie aan de onderkant.
Iedereen tevreden
TheSEMPost berichtte over de verandering nadat enkele AdWords-gebruikers er over tweetten. Zij ontvingen als eerste de informatie over de verandering van Google. Op dat moment had Google de nieuwe lay-out nog niet officieel bekendgemaakt. Later bevestigde de internetreus aan de website dat de nieuwe lay-out inderdaad een feit is.
Een woordvoerder van Google verklaarde dat de lay-out al lang in een testfase was. De verandering zou vooral duidelijk worden bij heel commerciële zoekopdrachten. Met commerciële zoekopdrachten bedoelt Google zoekopdrachten waarbij een gebruiker een grote interesse tot het aankopen van een product of dienst toont. De zoekgigant is er van overtuigd dat bij dergelijke situaties zowel de gebruiker als de adverteerders baat hebben aan een nieuwe lay-out met meer advertenties onder de zoekresultaten. De verandering zou wereldwijd en in alle talen doorgevoerd worden.
Commotie
Vorig jaar in december ontstond er al enige commotie toen bleek dat Google een nieuwe lay-out testte waarbij er vier advertenties aan de bovenkant van de resultaten werden geplaatst. De nieuwe lay-out doet denken aan Yahoo dat eerder al meer advertenties aan de boven-en onderkant van zijn zoekresultaten plaatste. Iets wat door Yahoo-gebruikers niet in dank werd afgenomen.
Belang van organisch bereik
De nieuwe lay-out zal gevolgen hebben voor de manier waarop gebruikers met AdWords zullen omspringen. Specialisten van AdWords zullen bijvoorbeeld hun biedingsstrategieën voor een goede plaats tussen de zoekresultaten moeten herzien.
Het belang van het organisch bereik van websites zal ook ietwat afnemen. Het organisch bereik van een website is de hoeveelheid gebruikers die op een website belanden zonder dat ze daarvoor op een advertentie hebben geklikt. Door Googles nieuwe lay-out krijgen advertenties namelijk een aantrekkelijkere plaats bovenaan de zoekresultaten. Een goede plaats tussen de advertenties van AdWords wordt dus iets belangrijker voor websites in tegenstelling tot het organisch bereik.
Google verklaarde aan de TheSEMPost dat het voortaan geen AdWords-advertenties meer zal tonen aan de rechterkant van het scherm. Het gaat hier voor alle duidelijkheid om zoekopdrachten via de PC. In de plaats komen er maximaal vier advertenties bovenaan tussen de zoekresultaten, en drie aan de onderkant.
Iedereen tevreden
TheSEMPost berichtte over de verandering nadat enkele AdWords-gebruikers er over tweetten. Zij ontvingen als eerste de informatie over de verandering van Google. Op dat moment had Google de nieuwe lay-out nog niet officieel bekendgemaakt. Later bevestigde de internetreus aan de website dat de nieuwe lay-out inderdaad een feit is.
Een woordvoerder van Google verklaarde dat de lay-out al lang in een testfase was. De verandering zou vooral duidelijk worden bij heel commerciële zoekopdrachten. Met commerciële zoekopdrachten bedoelt Google zoekopdrachten waarbij een gebruiker een grote interesse tot het aankopen van een product of dienst toont. De zoekgigant is er van overtuigd dat bij dergelijke situaties zowel de gebruiker als de adverteerders baat hebben aan een nieuwe lay-out met meer advertenties onder de zoekresultaten. De verandering zou wereldwijd en in alle talen doorgevoerd worden.
Commotie
Vorig jaar in december ontstond er al enige commotie toen bleek dat Google een nieuwe lay-out testte waarbij er vier advertenties aan de bovenkant van de resultaten werden geplaatst. De nieuwe lay-out doet denken aan Yahoo dat eerder al meer advertenties aan de boven-en onderkant van zijn zoekresultaten plaatste. Iets wat door Yahoo-gebruikers niet in dank werd afgenomen.
Belang van organisch bereik
De nieuwe lay-out zal gevolgen hebben voor de manier waarop gebruikers met AdWords zullen omspringen. Specialisten van AdWords zullen bijvoorbeeld hun biedingsstrategieën voor een goede plaats tussen de zoekresultaten moeten herzien.
Het belang van het organisch bereik van websites zal ook ietwat afnemen. Het organisch bereik van een website is de hoeveelheid gebruikers die op een website belanden zonder dat ze daarvoor op een advertentie hebben geklikt. Door Googles nieuwe lay-out krijgen advertenties namelijk een aantrekkelijkere plaats bovenaan de zoekresultaten. Een goede plaats tussen de advertenties van AdWords wordt dus iets belangrijker voor websites in tegenstelling tot het organisch bereik.