Test

Dit is een popup

Whatsapp rondt kaap van 1 miljard

Een week nadat het zijn abonnementskost liet vallen, heeft Facebook zijn doel al bereikt: een miljard gebruikers halen.

whatsapp

Whatsapp kennen we al van bij het begin als die gratis berichtenapp die niet gratis is, maar waarvoor we toch nooit moesten betalen. De app gaf iedere gebruiker een gratis proefperiode van een jaar, om dan na verloop van dat jaar te vragen naar een betaling. Dat werd echter nooit opgedrongen, gebruikers konden de dienst ook zonder te betalen blijven gebruiken.

Vorige week kondigde Whatsapp dan aan dat het zijn vraag om abonnementsgeld voortaan niet meer zou stellen. Het leek een strategie te zijn om gebruikers in arme landen en groeimarkten niet af te schrikken van de dienst. En met succes: vandaag telt de app reeds 1 miljard gebruikers, oftewel één op zeven bewoners op deze planeet.

De dienst, die aan Facebook 19 miljard kostte, kan nu beginnen met het zoeken naar een strategie om onze 6 miljard medebevolkers te verleiden.

whatsapp

Whatsapp kennen we al van bij het begin als die gratis berichtenapp die niet gratis is, maar waarvoor we toch nooit moesten betalen. De app gaf iedere gebruiker een gratis proefperiode van een jaar, om dan na verloop van dat jaar te vragen naar een betaling. Dat werd echter nooit opgedrongen, gebruikers konden de dienst ook zonder te betalen blijven gebruiken.

Vorige week kondigde Whatsapp dan aan dat het zijn vraag om abonnementsgeld voortaan niet meer zou stellen. Het leek een strategie te zijn om gebruikers in arme landen en groeimarkten niet af te schrikken van de dienst. En met succes: vandaag telt de app reeds 1 miljard gebruikers, oftewel één op zeven bewoners op deze planeet.

De dienst, die aan Facebook 19 miljard kostte, kan nu beginnen met het zoeken naar een strategie om onze 6 miljard medebevolkers te verleiden.

abonnementmiljardmobielwhatsapp

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!