Test

Dit is een popup

Nieuws

Toyota steekt Google Maps de loef af met nieuwe kaartentechnologie

Toyota zal op CES met een belangrijke innovatie uitpakken: technologie die continu de meest recente kaarten levert. Om dat te realiseren doet het bedrijf een beroep op Toyota-eigenaars.
Toyota
beeld: tavizta / Shutterstock.com

Autobouwer Toyota zal op technologiebeurs CES een nieuw systeem onthullen dat nog accurater zal zijn dan de auto’s die Google inzet om stratenplannen visueel in kaart te brengen. De Japanners zullen informatie van onboard camera’s en GPS-toestellen uit hun eigen wagens samenbrengen om de meest recente informatie over wegen te kunnen aanbieden.

Steeds meer auto’s worden uitgerust met camera’s en navigatiesoftware. Het snijdt hout om die nieuwe capaciteiten te benutten, zo moet Toyota gedacht hebben bij zijn laatste project. Op de 2016 Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas, die begin januari van start zal gaan, zal Toyota een nieuwe kaarttechnologie onthullen die steunt op crowdsourcing om kaarten te voorzien die continu geüpdatet worden.

In plaats van de vloot die Google gebruikt, wil Toyota de macht van het getal inzetten om beperkingen te omzeilen als de nood aan dure hardware als 3D laserscanners.  Het bedrijf gelooft dat zijn image-matching software de data van verschillende auto’s kan analyseren en distilleren tot een kaart met een foutenmarge van 5 cm. Zijn eigen wagens zullen de beelden en video’s leveren. Hoeveel instemming Toyota-eigenaars hierin zullen hebben, is nog onduidelijk.

Toyota zal de software initieel inzetten om snelwegen in kaart te brengen, maar wil uiteindelijk ook secundaire en andere wegen exploreren. De stratenplannen moeten naast chauffeurs ook voor de zelfrijdende software dienen die het bedrijf momenteel ontwikkelt voor zijn auto’s.

Toyota
beeld: tavizta / Shutterstock.com

Autobouwer Toyota zal op technologiebeurs CES een nieuw systeem onthullen dat nog accurater zal zijn dan de auto’s die Google inzet om stratenplannen visueel in kaart te brengen. De Japanners zullen informatie van onboard camera’s en GPS-toestellen uit hun eigen wagens samenbrengen om de meest recente informatie over wegen te kunnen aanbieden.

Steeds meer auto’s worden uitgerust met camera’s en navigatiesoftware. Het snijdt hout om die nieuwe capaciteiten te benutten, zo moet Toyota gedacht hebben bij zijn laatste project. Op de 2016 Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas, die begin januari van start zal gaan, zal Toyota een nieuwe kaarttechnologie onthullen die steunt op crowdsourcing om kaarten te voorzien die continu geüpdatet worden.

In plaats van de vloot die Google gebruikt, wil Toyota de macht van het getal inzetten om beperkingen te omzeilen als de nood aan dure hardware als 3D laserscanners.  Het bedrijf gelooft dat zijn image-matching software de data van verschillende auto’s kan analyseren en distilleren tot een kaart met een foutenmarge van 5 cm. Zijn eigen wagens zullen de beelden en video’s leveren. Hoeveel instemming Toyota-eigenaars hierin zullen hebben, is nog onduidelijk.

Toyota zal de software initieel inzetten om snelwegen in kaart te brengen, maar wil uiteindelijk ook secundaire en andere wegen exploreren. De stratenplannen moeten naast chauffeurs ook voor de zelfrijdende software dienen die het bedrijf momenteel ontwikkelt voor zijn auto’s.

businesscesConnected Carcrowdsourcingtoyotazelfrijdende auto

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!