Office 365 en Azure liggen plat door storing
Kan je niet inloggen in Office 365? Dan ben je niet alleen. Microsofts productiviteitssuite is volgens onze lezers al het grootste deel van de ochtend niet meer toegankelijk via het web. Ook wij ondervinden problemen. Volgens de officiële statuspagina van Microsoft Office 365 is er niets aan de hand maar de statuspagina van Azure geeft wel weer dat er problemen zijn.
Voor ons is Office 365 wel (een klein beetje) toegankelijk, mits het nodige geduld. Na tien minuten proberen raakten we uiteindelijk wel op de inlogpagina van Outlook. Het lijkt er op dat de Office-problemen gelinkt zijn aan de downtime van Azure. Microsoft laat weten dat de problemen beperkt zijn tot West- en Noord-Europa.
De storing begon volgens Microsoft om 9u vandaag en is op het moment van dit schrijven nog steeds niet opgelost. Een probleem met de Azure Active Directory ligt aan de basis. De bug veroorzaakt een waterval-effect dat zich in meerdere diensten laat voelen. Wanneer Azure en Office 365 terug volledig functioneel zullen zijn, weten we nog niet. Op de statuswebsite van Azure kan je het probleem voorlopig het best opvolgen, wanneer de Active Directory hersteld is zullen vermoedelijk ook de problemen met Office 365 verdwijnen.
In een officiële mededeling bevestigt Microsoft het probleem: “Sommige klanten kunnen momenteel geen toegang krijgen tot onze diensten door een probleem. Onze technici zijn aan het werk om de toegang zo snel mogelijk te herstellen.”
Update 14u: Microsoft test momenteel of een update het probleem heeft opgelost. Voor ons lijkt alles in ieder geval terug in orde.
Update 15u: In een nieuwe verklaring laat Microsoft weten dat de problemen van de baan zijn. ‘Alle diensten zijn helemaal hersteld, en we bedanken onze klanten voor hun geduld’.
Kan je niet inloggen in Office 365? Dan ben je niet alleen. Microsofts productiviteitssuite is volgens onze lezers al het grootste deel van de ochtend niet meer toegankelijk via het web. Ook wij ondervinden problemen. Volgens de officiële statuspagina van Microsoft Office 365 is er niets aan de hand maar de statuspagina van Azure geeft wel weer dat er problemen zijn.
Voor ons is Office 365 wel (een klein beetje) toegankelijk, mits het nodige geduld. Na tien minuten proberen raakten we uiteindelijk wel op de inlogpagina van Outlook. Het lijkt er op dat de Office-problemen gelinkt zijn aan de downtime van Azure. Microsoft laat weten dat de problemen beperkt zijn tot West- en Noord-Europa.
De storing begon volgens Microsoft om 9u vandaag en is op het moment van dit schrijven nog steeds niet opgelost. Een probleem met de Azure Active Directory ligt aan de basis. De bug veroorzaakt een waterval-effect dat zich in meerdere diensten laat voelen. Wanneer Azure en Office 365 terug volledig functioneel zullen zijn, weten we nog niet. Op de statuswebsite van Azure kan je het probleem voorlopig het best opvolgen, wanneer de Active Directory hersteld is zullen vermoedelijk ook de problemen met Office 365 verdwijnen.
In een officiële mededeling bevestigt Microsoft het probleem: “Sommige klanten kunnen momenteel geen toegang krijgen tot onze diensten door een probleem. Onze technici zijn aan het werk om de toegang zo snel mogelijk te herstellen.”
Update 14u: Microsoft test momenteel of een update het probleem heeft opgelost. Voor ons lijkt alles in ieder geval terug in orde.
Update 15u: In een nieuwe verklaring laat Microsoft weten dat de problemen van de baan zijn. ‘Alle diensten zijn helemaal hersteld, en we bedanken onze klanten voor hun geduld’.