Waarom OnePlus een iPhone-hoesje maakt
OnePlus heeft vandaag een nieuw smartphonehoesje gelanceerd. Op zich geen opmerkelijk nieuws, ware het niet dat het hoesje voor de iPhone 6(s) ontworpen is, en niet voor zijn eigen telefoons. Wat is daar de logica achter?
De Chinese start-up weet hoe het momentum moet creëren voor zijn producten. Sinds de lancering van de OnePlus One twee jaar geleden heeft het al drie smartphones uitgebracht, die telkens erg goed door het publiek werden ontvangen, maar tegelijk ook erg moeilijk te verkrijgen waren bij de lancering. OnePlus werkt namelijk met een systeem op basis van uitnodigingen om de telefoons een exclusief karakter te geven, en het aanbod kunstmatig laag te houden. Ondertussen werden op die manier al 10 miljoen uitnodigingen uitgedeeld, zo laat het bedrijf weten.
Het nieuwe iPhone-hoesje, dat in beperkte oplage wordt gelanceerd, sluit aan op die strategie. Het hoesje in Sandstone Black heeft hetzelfde typerende schuurpapiergevoel als de OnePlus One en OnePlus Two, maar belangrijker wellicht is dat OnePlus er ook een uitnodiging bijstopt voor de nieuwe OnePlus X. Bovendien maak je kans dat het om een uitnodiging gaat voor de speciale Ceramic-editie of zelfs voor een gratis toestel.
Het gaat dus opnieuw om een slimme marketingstunt van OnePlus, waarbij ze op een gecontroleerde manier uitnodigingen voor de OnePlus X verkopen. De hoesjes worden online verkocht via de webwinkel van het bedrijf voor 19,99 euro. Geraak je maar niet aan een uitnodiging voor de OnePlus X, dan is dat niet zo’n grote kost om bij te betalen, en je kan het hoesje onder de kerstboom leggen voor een familielid of vriend met een iPhone.
OnePlus heeft vandaag een nieuw smartphonehoesje gelanceerd. Op zich geen opmerkelijk nieuws, ware het niet dat het hoesje voor de iPhone 6(s) ontworpen is, en niet voor zijn eigen telefoons. Wat is daar de logica achter?
De Chinese start-up weet hoe het momentum moet creëren voor zijn producten. Sinds de lancering van de OnePlus One twee jaar geleden heeft het al drie smartphones uitgebracht, die telkens erg goed door het publiek werden ontvangen, maar tegelijk ook erg moeilijk te verkrijgen waren bij de lancering. OnePlus werkt namelijk met een systeem op basis van uitnodigingen om de telefoons een exclusief karakter te geven, en het aanbod kunstmatig laag te houden. Ondertussen werden op die manier al 10 miljoen uitnodigingen uitgedeeld, zo laat het bedrijf weten.
Het nieuwe iPhone-hoesje, dat in beperkte oplage wordt gelanceerd, sluit aan op die strategie. Het hoesje in Sandstone Black heeft hetzelfde typerende schuurpapiergevoel als de OnePlus One en OnePlus Two, maar belangrijker wellicht is dat OnePlus er ook een uitnodiging bijstopt voor de nieuwe OnePlus X. Bovendien maak je kans dat het om een uitnodiging gaat voor de speciale Ceramic-editie of zelfs voor een gratis toestel.
Het gaat dus opnieuw om een slimme marketingstunt van OnePlus, waarbij ze op een gecontroleerde manier uitnodigingen voor de OnePlus X verkopen. De hoesjes worden online verkocht via de webwinkel van het bedrijf voor 19,99 euro. Geraak je maar niet aan een uitnodiging voor de OnePlus X, dan is dat niet zo’n grote kost om bij te betalen, en je kan het hoesje onder de kerstboom leggen voor een familielid of vriend met een iPhone.