Mobistar en NextRide maken van rijden met de bus een spel
Mobistar wordt de eerste commerciële partner van NextRide, dat hebben beide bedrijven aangekondigd in een persbericht. Start-up NextRide heeft een app gebouwd om het reizen met de bus, tram en metro aangenamer te maken.
Je kan met NextRide je trip met het openbaar vervoer plannen en notificaties ontvangen over storingen, maar het opvallendste is dat er ook een spel-element aan de app verbonden is. Gebruikers van NextRide kunnen punten en badges verzamelen binnen de app. Via die gamificatie willen de ontwikkelaars hen aanmoedigen om informatie te delen over hun traject. NextRide is momenteel beschikbaar voor de Brusselse en Waalse buslijnen. Een ander feature van de app is het aanbieden van leuke content om de tijd tijdens het wachten en op de bus sneller te doen verlopen, en het is op dit vlak dat Mobistar zijn inbreng zal doen.
“Via NextRide willen we onze klanten een meerwaarde bieden door hen kwalitatieve informatie te bezorgen over onze sector wanneer ze op zoek gaan naar informatie over openbaar vervoer of wanneer ze op de bus aan het wachten zijn. Met NextRide kunnen we die info beschikbaar maken voor gebruikers op een moment dat het hen uitkomt om eens op hun gemak wat te lezen,” zegt Cristina Zanchi, Chief Commercial Officer van Mobistar.
De start-up wil de gesponsorde inhoud inzetten om de app gratis en reclamevrij te houden. “Als verantwoordelijke van de NextRide-community weten wij precies wat onze gebruikers nodig hebben en wat ze verlangen. En als we een formule vinden die echt relevante inhoud aanbrengt, die mooie merken in de kijker zet en die het ons mogelijk maakt om onze app nog sneller te ontwikkelen, dan wint iedereen daarbij,” stelt Margaux De Ré, communicatiemanager bij NextRide.
De app is te downloaden op zowel Android, iOS als Windows Phone.
Mobistar wordt de eerste commerciële partner van NextRide, dat hebben beide bedrijven aangekondigd in een persbericht. Start-up NextRide heeft een app gebouwd om het reizen met de bus, tram en metro aangenamer te maken.
Je kan met NextRide je trip met het openbaar vervoer plannen en notificaties ontvangen over storingen, maar het opvallendste is dat er ook een spel-element aan de app verbonden is. Gebruikers van NextRide kunnen punten en badges verzamelen binnen de app. Via die gamificatie willen de ontwikkelaars hen aanmoedigen om informatie te delen over hun traject. NextRide is momenteel beschikbaar voor de Brusselse en Waalse buslijnen. Een ander feature van de app is het aanbieden van leuke content om de tijd tijdens het wachten en op de bus sneller te doen verlopen, en het is op dit vlak dat Mobistar zijn inbreng zal doen.
“Via NextRide willen we onze klanten een meerwaarde bieden door hen kwalitatieve informatie te bezorgen over onze sector wanneer ze op zoek gaan naar informatie over openbaar vervoer of wanneer ze op de bus aan het wachten zijn. Met NextRide kunnen we die info beschikbaar maken voor gebruikers op een moment dat het hen uitkomt om eens op hun gemak wat te lezen,” zegt Cristina Zanchi, Chief Commercial Officer van Mobistar.
De start-up wil de gesponsorde inhoud inzetten om de app gratis en reclamevrij te houden. “Als verantwoordelijke van de NextRide-community weten wij precies wat onze gebruikers nodig hebben en wat ze verlangen. En als we een formule vinden die echt relevante inhoud aanbrengt, die mooie merken in de kijker zet en die het ons mogelijk maakt om onze app nog sneller te ontwikkelen, dan wint iedereen daarbij,” stelt Margaux De Ré, communicatiemanager bij NextRide.
De app is te downloaden op zowel Android, iOS als Windows Phone.