Test

Dit is een popup

Activision Blizzard nieuwe eigenaar van Candy Crush

Activision Blizzard is al sinds jaar en dag een bekende speler in de gamesmarkt. Nu wil het ook groeien in het mobiele segment.

candycrush

Wat begon als een Facebookspel en doorgroeide tot mobiel spel, blijkt nu 5,9 miljard dollar waard te zijn. Activision Blizzard legt dat bedrag op tafel om de maker van Candy Crush, King, over te nemen. Volgens huidig CEO Riccardo Zacconi is dat meer dan terecht, aangezien het spel momenteel maandelijks 474 miljoen actieve gebruikers telt.

Activision is bekend van Call of Duty, één van de grootste game franchises ter wereld. in 2008 versmolt het bedrijf met Blizzard, bekend van Destiny en World of Warcraft. Met de recente aankoop van het grootste sociale spel ter wereld, hoopt het zijn marktpositie nog verder te verstevigen.

Volgens The Financial Times zou het echter op een miskoop kunnen uitdraaien: sinds de lancering van Candy Crush in 2012 probeerde King om zijn afhankelijkheid van dit ene spel zoveel mogelijk te verminderen. Daar is het bedrijf slechts half in geslaagd; nog ruim een derde van de winst van het bedrijf is afkomstig van het spel.

Bovendien is die winst aan het slinken. Ten opzichte van een jaar eerder is die namelijk al gedaald met 13 procent. Het dreigt zo dezelfde kant op te gaan als dat andere one-hit-wonder Angry Birds. Dat was jaren razend populair maar zag zijn winst in 2014 met 73 procent afnemen. Toch hoopt Activision dat de aankoop zijn positie in online gamen kan verstevigen, aangezien die momenteel maar 5 procent van de omzet vertegenwoordigt.

candycrush

Wat begon als een Facebookspel en doorgroeide tot mobiel spel, blijkt nu 5,9 miljard dollar waard te zijn. Activision Blizzard legt dat bedrag op tafel om de maker van Candy Crush, King, over te nemen. Volgens huidig CEO Riccardo Zacconi is dat meer dan terecht, aangezien het spel momenteel maandelijks 474 miljoen actieve gebruikers telt.

Activision is bekend van Call of Duty, één van de grootste game franchises ter wereld. in 2008 versmolt het bedrijf met Blizzard, bekend van Destiny en World of Warcraft. Met de recente aankoop van het grootste sociale spel ter wereld, hoopt het zijn marktpositie nog verder te verstevigen.

Volgens The Financial Times zou het echter op een miskoop kunnen uitdraaien: sinds de lancering van Candy Crush in 2012 probeerde King om zijn afhankelijkheid van dit ene spel zoveel mogelijk te verminderen. Daar is het bedrijf slechts half in geslaagd; nog ruim een derde van de winst van het bedrijf is afkomstig van het spel.

Bovendien is die winst aan het slinken. Ten opzichte van een jaar eerder is die namelijk al gedaald met 13 procent. Het dreigt zo dezelfde kant op te gaan als dat andere one-hit-wonder Angry Birds. Dat was jaren razend populair maar zag zijn winst in 2014 met 73 procent afnemen. Toch hoopt Activision dat de aankoop zijn positie in online gamen kan verstevigen, aangezien die momenteel maar 5 procent van de omzet vertegenwoordigt.

activision blizzardcall of dutycandy crushdestinyworld of warcraft

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!