Test

Dit is een popup

3D-laserprinter Glowforge breekt Kickstarter-record

Glowforge verwachtte zo'n 1 à 2 miljoen dollar op te halen op Kickstarter voor zijn 3D-laserprinter. Het klokte af op 28 miljoen.

glowforge 3D-printer

Start-up Glowforge wilde met zijn Kickstartercampagne minstens 100.000 dollar ophalen om een eerste fabrieksorder te kunnen plaatsen voor zijn gelijknamige 3D-laserprinter. Het haalde na 30 dagen uiteindelijk bijna 28 miljoen dollar op voor zijn product, en brak daarmee het Kickstarter record.

Snijwerk

Met overschot verpulverde de Glowforge printer het vorige record van 20,3 miljoen dollar, dat door Pebble Time werd neergezet. De 3D-printer zal op de markt komen voor een prijs van 3995 dollar, tijdens de Kickstartercampagne konden bijdragers het toestel voor 1995 dollar op de kop tikken.

Het toestel van Glowforge is opvallend omdat hij niet zoals een doorsnee 3D-printer werkt: in plaats van plastic filamenten te smelten en een voorwerp uit laagjes op te bouwen, snijdt de printer met een laser vormen uit verschillende materialen. Nadien moeten de verschillende onderdelen door de gebruikers nog in elkaar gezet worden. De laserprinter zal ook patronen op dingen kunnen graveren, zoals het marketingfilmpje van het toestel demonstreert met een Apple Macbook.

Sushi

Glowforge CEO Dan Shapiro is uiteraard tevreden met het resultaat van de crowdfundingactie. Hij schatte op voorhand dat het bedrijf na een maand 1 à 2 miljoen verzameld zou hebben. De massale reactie verraste hem: “We hoopten dat onze visie van een simpel toestel dat alles kon printen, van meubels tot handtassen en sushi, mensen enthousiast zou maken. We hadden geen enkel idee dat ze zo enthousiast zouden zijn,” stelt hij. “Nu de campagne zo goed als voorbij is, is het enige dat telt voor ons dat we onze klanten een product bezorgen dat nog beter is dan ze hadden verwacht, zo snel als we kunnen.”

glowforge 3D-printer

Start-up Glowforge wilde met zijn Kickstartercampagne minstens 100.000 dollar ophalen om een eerste fabrieksorder te kunnen plaatsen voor zijn gelijknamige 3D-laserprinter. Het haalde na 30 dagen uiteindelijk bijna 28 miljoen dollar op voor zijn product, en brak daarmee het Kickstarter record.

Snijwerk

Met overschot verpulverde de Glowforge printer het vorige record van 20,3 miljoen dollar, dat door Pebble Time werd neergezet. De 3D-printer zal op de markt komen voor een prijs van 3995 dollar, tijdens de Kickstartercampagne konden bijdragers het toestel voor 1995 dollar op de kop tikken.

Het toestel van Glowforge is opvallend omdat hij niet zoals een doorsnee 3D-printer werkt: in plaats van plastic filamenten te smelten en een voorwerp uit laagjes op te bouwen, snijdt de printer met een laser vormen uit verschillende materialen. Nadien moeten de verschillende onderdelen door de gebruikers nog in elkaar gezet worden. De laserprinter zal ook patronen op dingen kunnen graveren, zoals het marketingfilmpje van het toestel demonstreert met een Apple Macbook.

Sushi

Glowforge CEO Dan Shapiro is uiteraard tevreden met het resultaat van de crowdfundingactie. Hij schatte op voorhand dat het bedrijf na een maand 1 à 2 miljoen verzameld zou hebben. De massale reactie verraste hem: “We hoopten dat onze visie van een simpel toestel dat alles kon printen, van meubels tot handtassen en sushi, mensen enthousiast zou maken. We hadden geen enkel idee dat ze zo enthousiast zouden zijn,” stelt hij. “Nu de campagne zo goed als voorbij is, is het enige dat telt voor ons dat we onze klanten een product bezorgen dat nog beter is dan ze hadden verwacht, zo snel als we kunnen.”

3d-laserprinter3d-printercrowdfundingglowforgekickstarter

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!