Test

Dit is een popup

YouTube werkt aan betaaldienst met exclusieve video’s

Momenteel wordt er volop gewerkt aan enkele exclusieve filmpjes voor YouTube. Je zal echter geld naar boven moeten halen, om deze te kunnen bekijken.

youtubemoney

Om zijn assortiment uit te breiden, zal YouTube binnenkort starten met een betalende service. Indien je een abonnement aanschaft, zal je onder andere toegang krijgen tot exclusieve video’s en niet langer advertenties onder je favoriete filmpjes zien verschijnen. Wat de inhoud van de betalende video’s juist zal zijn, zal YouTube op 21 oktober aankondigen.

De service lijkt erg hard op de strategie die YouTube in 2011 al heeft uitgeprobeerd. De videogigant investeerde toen maar liefst 100 miljoen dollar aan een bonte mix van filmontwikkelaars, gaande van Jay-Z tot Ashton Kutcher. Aangezien deze poging toen op een flop uitdraaide, gooit YouTube het nu over een andere boeg. In plaats van sterren die hun bekendheid elders hebben vergaard te betalen, richt de site zijn pijlen nu op YouTubesterren. Onder andere het bekende duo Ian Hecox en Anthony Padilla van Smosh en AwesomenessTV van DreamWorks helpen mee aan het leveren van exclusieve video’s.

Eerder werd er al gefluisterd dat de service eind dit jaar nog van start zou gaan. Aangezien veel van de inhoud van deze service nog niet ontwikkeld is, zou dit ook wel eens naar begin volgend jaar verschoven kunnen worden. Hoeveel YouTube zal vragen voor zijn betalende kant is vooralsnog niet bekend.

youtubemoney

Om zijn assortiment uit te breiden, zal YouTube binnenkort starten met een betalende service. Indien je een abonnement aanschaft, zal je onder andere toegang krijgen tot exclusieve video’s en niet langer advertenties onder je favoriete filmpjes zien verschijnen. Wat de inhoud van de betalende video’s juist zal zijn, zal YouTube op 21 oktober aankondigen.

De service lijkt erg hard op de strategie die YouTube in 2011 al heeft uitgeprobeerd. De videogigant investeerde toen maar liefst 100 miljoen dollar aan een bonte mix van filmontwikkelaars, gaande van Jay-Z tot Ashton Kutcher. Aangezien deze poging toen op een flop uitdraaide, gooit YouTube het nu over een andere boeg. In plaats van sterren die hun bekendheid elders hebben vergaard te betalen, richt de site zijn pijlen nu op YouTubesterren. Onder andere het bekende duo Ian Hecox en Anthony Padilla van Smosh en AwesomenessTV van DreamWorks helpen mee aan het leveren van exclusieve video’s.

Eerder werd er al gefluisterd dat de service eind dit jaar nog van start zou gaan. Aangezien veel van de inhoud van deze service nog niet ontwikkeld is, zou dit ook wel eens naar begin volgend jaar verschoven kunnen worden. Hoeveel YouTube zal vragen voor zijn betalende kant is vooralsnog niet bekend.

awesomensstvontspanningservicesmoshyoutube

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!