Test

Dit is een popup

Nieuws

Hologram confronteert foutparkeerders op gehandicaptenparking

Een opmerkelijke Russische sensibiliseringscampagne liet gehandicapten foutparkeerders persoonlijk aanspreken via hologrammen.

hologram

Hologrammen van gehandicapten die verschijnen om foutparkeerders terecht te wijzen: op deze originele manier kaartte een Russische belangenvereniging voor gehandicapten de problematiek aan.

Onderzoek wees uit dat meer dan 30 procent van de chauffeurs in Rusland de aangebrachte tekens negeren die een gehandicaptenparking aanduiden. Vereniging Dislife wilde dat probleem ter sprake brengen, en schakelde daarvoor een reclamebureau in om een actie op touw te zetten. In plaats van sensibiliseringsadvertenties, kozen ze voor hologrammen.

Bij een populair shoppingcenters stelden ze de projectie op met behulp van camera’s, een projector en water. Dat laatste was nodig om een mistscherm op te trekken waarop het beeld geprojecteerd kon worden. De camera’s verifieerden of een auto die de parking opreed een gehandicaptensticker op zijn voorruit had of niet. Als dat niet zo was en de chauffeur de gehandicaptenplaats wilde inrijden, dan lichtte er een hologram op van een gehandicapte op die hem of haar aansprak op zijn gedrag.

Dislife heeft de campagne in een video gegoten:

https://www.youtube.com/watch?v=DUfcNNv3g68

hologram

Hologrammen van gehandicapten die verschijnen om foutparkeerders terecht te wijzen: op deze originele manier kaartte een Russische belangenvereniging voor gehandicapten de problematiek aan.

Onderzoek wees uit dat meer dan 30 procent van de chauffeurs in Rusland de aangebrachte tekens negeren die een gehandicaptenparking aanduiden. Vereniging Dislife wilde dat probleem ter sprake brengen, en schakelde daarvoor een reclamebureau in om een actie op touw te zetten. In plaats van sensibiliseringsadvertenties, kozen ze voor hologrammen.

Bij een populair shoppingcenters stelden ze de projectie op met behulp van camera’s, een projector en water. Dat laatste was nodig om een mistscherm op te trekken waarop het beeld geprojecteerd kon worden. De camera’s verifieerden of een auto die de parking opreed een gehandicaptensticker op zijn voorruit had of niet. Als dat niet zo was en de chauffeur de gehandicaptenplaats wilde inrijden, dan lichtte er een hologram op van een gehandicapte op die hem of haar aansprak op zijn gedrag.

Dislife heeft de campagne in een video gegoten:

https://www.youtube.com/watch?v=DUfcNNv3g68

gehandicaptenparkinghologrammenruslandsensibiliseren

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!