Google kiest voor modern nieuw logo
Google heeft vandaag een nieuw logo onthuld. Het is nog altijd een woordmerk, maar de vijf kleurrijke letters worden voortaan in een schreefloos lettertype weergegeven. Dat doet het geheel er net iets gelikter en moderner uitzien.
De kleuren zijn bovendien iets zachter dan voorheen en het nieuwe logo sluit beter aan bij dat van Alphabet, het nieuwe moederbedrijf van Google. Het is meteen ook de grootste aanpassing sinds 1999, toen de vier kleuren die nu zo typerend zijn voor Google in het logo werden vastgelged. Het nieuwe logo is nu al zichtbaar op de startpagina van Google in de vorm van een doodle.
In een blogpost legt Google uit hoe het nieuwe logo beter de nieuwe realiteit weerspiegelt waarin het niet langer uitsluitend een website is die vanaf een desktopcomputer wordt geraadpleegd, maar een verzameling aan apps en diensten die vanaf allerlei apparaten worden geraadpleegd.
Het nieuwe logo zou volgens Google beter schalen op kleinere schermen, wat de leesbaarheid bevordert. Bovendien is het slechts 305 bytes groot, ten opzichte van de 14.000 bytes van het bestaande logo, waardoor het minder bandbreedte nodig heeft en sneller laadt op tragere netwerken.
Naast de vernieuwing van het Google-logo, wordt ook het G-logo vernieuwd dat je onder meer ziet opduiken op browsertabbladen. In plaats van een kleine blauwe ‘g’, is dat voortaan een hoofdletter ‘G’ in de vier Google-kleuren.
Google heeft vandaag een nieuw logo onthuld. Het is nog altijd een woordmerk, maar de vijf kleurrijke letters worden voortaan in een schreefloos lettertype weergegeven. Dat doet het geheel er net iets gelikter en moderner uitzien.
De kleuren zijn bovendien iets zachter dan voorheen en het nieuwe logo sluit beter aan bij dat van Alphabet, het nieuwe moederbedrijf van Google. Het is meteen ook de grootste aanpassing sinds 1999, toen de vier kleuren die nu zo typerend zijn voor Google in het logo werden vastgelged. Het nieuwe logo is nu al zichtbaar op de startpagina van Google in de vorm van een doodle.
In een blogpost legt Google uit hoe het nieuwe logo beter de nieuwe realiteit weerspiegelt waarin het niet langer uitsluitend een website is die vanaf een desktopcomputer wordt geraadpleegd, maar een verzameling aan apps en diensten die vanaf allerlei apparaten worden geraadpleegd.
Het nieuwe logo zou volgens Google beter schalen op kleinere schermen, wat de leesbaarheid bevordert. Bovendien is het slechts 305 bytes groot, ten opzichte van de 14.000 bytes van het bestaande logo, waardoor het minder bandbreedte nodig heeft en sneller laadt op tragere netwerken.
Naast de vernieuwing van het Google-logo, wordt ook het G-logo vernieuwd dat je onder meer ziet opduiken op browsertabbladen. In plaats van een kleine blauwe ‘g’, is dat voortaan een hoofdletter ‘G’ in de vier Google-kleuren.