Periscope haalt 10 miljoen gebruikers binnen
Livestreaming app Periscope heeft de kaap van 10 miljoen geregistreerde gebruikers gerond, vier maanden nadat Twitter de dienst aankocht. Periscope laat weten dat het meer dan 350.000 uur aan content per dag verwerkt, wat neerkomt op 40 jaar aan kijktijd voor elke etmaal.
Periscope voegt daar aan toe dat die inschatting zelfs nog aan de voorzichtige kant is: het telt de video’s niet mee die bekeken worden via browser op periscope.tv, omdat het nog sleutelt aan hoe het de tijd het beste kan opmeten voor mensen die via die weg naar livestreams kijken.
Hoeveel van die 10 miljoen mensen ook actief zijn op het platform, is minder duidelijk. Het bedrijf beschouwt dat dan ook als minder belangrijk dan de tijd die er gespendeerd wordt: “[Periscope] optimaliseren voor dagelijkse of maandelijkse actieve gebruikers motiveert ons team niet genoeg om een product te creëren waarvan mensen houden. […] Als we ons zouden richten op de aangroei van dagelijkse actieve gebruikers, zouden we moeten investeren in een resem standaard groei methodes, virale technieken en marketing om die cijfers op te drijven. Dat leidt niet automatisch naar een beter product, of succes.” Aldus het team in een blogpost.
En wat met concurrent Meerkat? In mei rapporteerde het nog 2 miljoen gebruikers, maar sindsdien is het stil gebleven over concrete cijfers. En er is nog een kaper op de kust: Live, een Facebook functie die een week geleden is gelanceerd en livestreaming toelaat voor geverifieerde accounts (lees: celebs en andere bekendheden). Het is duidelijk dat Periscope weinig op zijn lauweren zal kunnen rusten.
Livestreaming app Periscope heeft de kaap van 10 miljoen geregistreerde gebruikers gerond, vier maanden nadat Twitter de dienst aankocht. Periscope laat weten dat het meer dan 350.000 uur aan content per dag verwerkt, wat neerkomt op 40 jaar aan kijktijd voor elke etmaal.
Periscope voegt daar aan toe dat die inschatting zelfs nog aan de voorzichtige kant is: het telt de video’s niet mee die bekeken worden via browser op periscope.tv, omdat het nog sleutelt aan hoe het de tijd het beste kan opmeten voor mensen die via die weg naar livestreams kijken.
Hoeveel van die 10 miljoen mensen ook actief zijn op het platform, is minder duidelijk. Het bedrijf beschouwt dat dan ook als minder belangrijk dan de tijd die er gespendeerd wordt: “[Periscope] optimaliseren voor dagelijkse of maandelijkse actieve gebruikers motiveert ons team niet genoeg om een product te creëren waarvan mensen houden. […] Als we ons zouden richten op de aangroei van dagelijkse actieve gebruikers, zouden we moeten investeren in een resem standaard groei methodes, virale technieken en marketing om die cijfers op te drijven. Dat leidt niet automatisch naar een beter product, of succes.” Aldus het team in een blogpost.
En wat met concurrent Meerkat? In mei rapporteerde het nog 2 miljoen gebruikers, maar sindsdien is het stil gebleven over concrete cijfers. En er is nog een kaper op de kust: Live, een Facebook functie die een week geleden is gelanceerd en livestreaming toelaat voor geverifieerde accounts (lees: celebs en andere bekendheden). Het is duidelijk dat Periscope weinig op zijn lauweren zal kunnen rusten.