Test

Dit is een popup

Twitter verhoogt de karakterlimiet voor direct messaging

Door de functionaliteiten van direct messaging te verbeteren, probeert Twitter zich te profileren als de messaging service voor zowel bedrijven als vrijetijdsgebruikers.

twitter-direct-message

Heb je meer te zeggen dan de standaard 140 karakters die Twitter toelaat? Voortaan geeft Twitter zelfs de meest praatgrage mensen de kans om alles wat op hun lever ligt te delen met anderen. Het maximaal aantal karakters voor de messaging service van het sociale medium wordt namelijk verhoogd tot een indrukwekkende 10.000 karakters.

Deze aanpassing volgt op een reeks van aanpassingen aan direct messaging die Twitter eerder dit jaar al doorvoerde. Begin dit jaar voegde Twitter namelijk de ondersteuning voor groepen tot 20 mensen toe aan zijn messaging service. Ook in april werden er nog verdere aanpassingen aangebracht aan direct messaging, waaronder de mogelijkheid om berichten van iedereen te ontvangen zonder deze personen eerst te moeten volgen.

Twitter heeft echter veel concurrentie op de markt van de messaging services. Het blijft daarom afwachten of deze nieuwe en verbeterde functionaliteiten mensen kan overhalen om voor Twitter te kiezen, al is het verhogen van het maximum aantal karakters zeker een stap in de goede richting.

twitter-direct-message

Heb je meer te zeggen dan de standaard 140 karakters die Twitter toelaat? Voortaan geeft Twitter zelfs de meest praatgrage mensen de kans om alles wat op hun lever ligt te delen met anderen. Het maximaal aantal karakters voor de messaging service van het sociale medium wordt namelijk verhoogd tot een indrukwekkende 10.000 karakters.

Deze aanpassing volgt op een reeks van aanpassingen aan direct messaging die Twitter eerder dit jaar al doorvoerde. Begin dit jaar voegde Twitter namelijk de ondersteuning voor groepen tot 20 mensen toe aan zijn messaging service. Ook in april werden er nog verdere aanpassingen aangebracht aan direct messaging, waaronder de mogelijkheid om berichten van iedereen te ontvangen zonder deze personen eerst te moeten volgen.

Twitter heeft echter veel concurrentie op de markt van de messaging services. Het blijft daarom afwachten of deze nieuwe en verbeterde functionaliteiten mensen kan overhalen om voor Twitter te kiezen, al is het verhogen van het maximum aantal karakters zeker een stap in de goede richting.

businessdirect messagingkarakterslimietmessaging

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!