Test

Dit is een popup

Instagram laat bedrijven hun Stories promoten

techpoll mobiel beleggen
Gebruikers zitten er misschien niet op te wachten, maar bedrijven zullen er alvast wel enthousiast van worden; het promoten van Instagram Stories.

Instagram kondigt aan dat het voor bedrijven makkelijker wordt om advertenties te tonen aan een breder publiek zonder hiervoor veel moeite voor te doen. Bedrijfspagina’s zullen namelijk tegen betaling hun Stories kunnen promoten zodat ze meer aandacht krijgen.

Facebook heeft de nieuwe functionaliteit bevestigd aan TechCrunch. De werkwijze zou gelijkaardig zijn aan die van Facebooks ‘Boost’. Hier kan er heel specifiek worden ingesteld bij welke doelgroep bepaalde content moet worden getoond. Een broodjeszaak zou bijvoorbeeld zo Stories kunnen promoten bij zijn lokale doelgroep. Het is ook mogelijk om Instagram automatisch de perfecte doelgroep te laten selecteren op basis van de volgers van de pagina.

Een woordvoerder van Facebook bevestigde dat de nieuwe functionaliteit momenteel wereldwijd wordt getest. Een tijdsbestek voor een volledige uitrol ontbreekt voorlopig nog. Matt Navarra bracht alvast de eerste screenshots van de functionaliteit naar buiten via zijn Twitter.

Facebook ervaart momenteel problemen met hun inkomstengroei dus de nieuwe functionaliteit zou een handige zet kunnen zijn om de plooien wat glad te strijken. De inkomstengroei daalde van 59 procent in het derde kwartaal van 2016 tot 33 procent in het derde kwartaal van 2018. Facebook wijt deze vertraging aan de verschuiving van feeds naar stories, waar de adverteerders zich nog aan moeten aanpassen.

Ondertussen wil Instagram ook meer volk trekken naar hun IGTV-platform. Daarom lanceert het platform een nieuwe functionaliteit waarmee gebruikers IGTV-video’s kunnen delen op hun eigen Instagram profiel. Door te klikken op het deel-icoon kunnen gebruikers nu een afbeelding van een IGTV-video delen in hun eigen Instagram Story. Vrienden kunnen vervolgens op de afbeelding klikken om de video volledig te bekijken.

Instagram kondigt aan dat het voor bedrijven makkelijker wordt om advertenties te tonen aan een breder publiek zonder hiervoor veel moeite voor te doen. Bedrijfspagina’s zullen namelijk tegen betaling hun Stories kunnen promoten zodat ze meer aandacht krijgen.

Facebook heeft de nieuwe functionaliteit bevestigd aan TechCrunch. De werkwijze zou gelijkaardig zijn aan die van Facebooks ‘Boost’. Hier kan er heel specifiek worden ingesteld bij welke doelgroep bepaalde content moet worden getoond. Een broodjeszaak zou bijvoorbeeld zo Stories kunnen promoten bij zijn lokale doelgroep. Het is ook mogelijk om Instagram automatisch de perfecte doelgroep te laten selecteren op basis van de volgers van de pagina.

Een woordvoerder van Facebook bevestigde dat de nieuwe functionaliteit momenteel wereldwijd wordt getest. Een tijdsbestek voor een volledige uitrol ontbreekt voorlopig nog. Matt Navarra bracht alvast de eerste screenshots van de functionaliteit naar buiten via zijn Twitter.

Facebook ervaart momenteel problemen met hun inkomstengroei dus de nieuwe functionaliteit zou een handige zet kunnen zijn om de plooien wat glad te strijken. De inkomstengroei daalde van 59 procent in het derde kwartaal van 2016 tot 33 procent in het derde kwartaal van 2018. Facebook wijt deze vertraging aan de verschuiving van feeds naar stories, waar de adverteerders zich nog aan moeten aanpassen.

Ondertussen wil Instagram ook meer volk trekken naar hun IGTV-platform. Daarom lanceert het platform een nieuwe functionaliteit waarmee gebruikers IGTV-video’s kunnen delen op hun eigen Instagram profiel. Door te klikken op het deel-icoon kunnen gebruikers nu een afbeelding van een IGTV-video delen in hun eigen Instagram Story. Vrienden kunnen vervolgens op de afbeelding klikken om de video volledig te bekijken.

eerste indrukgamescomhands-onhtcontspanningvirtual realityvivevr

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!