Huismerken Amazon komen naar Europa
Amazon versnelt de uitbreiding van zijn aanbod voor Amazon Prime in Europa. Volgens Lebensmittel Zeitung prepareert de webreus momenteel 70 eigen FMCG-merken voor een lancering op het continent. Deze zullen exclusief te kopen zijn voor Prime-leden.
Het is nog maar een maand geleden dat Amazon de abonnementsdienst Prime officieel lanceerde in de Benelux. Lidmaatschap geeft kopers de toegang tot verschillende voordelen die de webshop aanbiedt: de toegang tot een videostreamingdiensten Prime Video en Twitch Prime, onbeperkte opslag van foto’s in de cloud met Prime Photo en gratis levering de dag na bestelling. En binnenkort dus ook de mogelijkheid om Amazons witte producten te kopen, die ongetwijfeld aan een zacht prijsje komen.
De nieuwe producten zijn geconcentreerd rond de categorieën droge waren, huishoudproducten, baby en huisdier. Amazon biedt al enkele huismerken aan in Europa. Zo vind je bijvoorbeeld onder het ‘Mama Bear’-merk babydoekjes die Amazon verkoopt, en in het Verenigd Konkrijk en Frankrijk kan je Presto! kopen, dat diverse papierproducten groepeert. De webgigant biedt die merken momenteel vooral in bulkverpakking aan bedoeld voor wie in grote hoeveelheden aankoopt.
FMCG of Fast Moving Consumer Goods zijn producten die men traditioneel in de supermarkt of de plaatselijke kruidenier koopt. Steeds meer mensen bestellen ook deze goederen echter online, zo tonen recente cijfers aan. Men voorspelt dat die trend de komende jaren nog zal versterken, waardoor het niet verrassend is dat Amazon zich op de markt toelegt.
Amazon versnelt de uitbreiding van zijn aanbod voor Amazon Prime in Europa. Volgens Lebensmittel Zeitung prepareert de webreus momenteel 70 eigen FMCG-merken voor een lancering op het continent. Deze zullen exclusief te kopen zijn voor Prime-leden.
Het is nog maar een maand geleden dat Amazon de abonnementsdienst Prime officieel lanceerde in de Benelux. Lidmaatschap geeft kopers de toegang tot verschillende voordelen die de webshop aanbiedt: de toegang tot een videostreamingdiensten Prime Video en Twitch Prime, onbeperkte opslag van foto’s in de cloud met Prime Photo en gratis levering de dag na bestelling. En binnenkort dus ook de mogelijkheid om Amazons witte producten te kopen, die ongetwijfeld aan een zacht prijsje komen.
De nieuwe producten zijn geconcentreerd rond de categorieën droge waren, huishoudproducten, baby en huisdier. Amazon biedt al enkele huismerken aan in Europa. Zo vind je bijvoorbeeld onder het ‘Mama Bear’-merk babydoekjes die Amazon verkoopt, en in het Verenigd Konkrijk en Frankrijk kan je Presto! kopen, dat diverse papierproducten groepeert. De webgigant biedt die merken momenteel vooral in bulkverpakking aan bedoeld voor wie in grote hoeveelheden aankoopt.
FMCG of Fast Moving Consumer Goods zijn producten die men traditioneel in de supermarkt of de plaatselijke kruidenier koopt. Steeds meer mensen bestellen ook deze goederen echter online, zo tonen recente cijfers aan. Men voorspelt dat die trend de komende jaren nog zal versterken, waardoor het niet verrassend is dat Amazon zich op de markt toelegt.