Test

Dit is een popup

Nieuws

‘Delhaize innoveert niet snel genoeg’

Delhaize maakt in België te weinig snelheid wanneer het aankomt op innoveren. Dat zegt Ahold-Delhaize-baas Dick Boer.

In een interview met NRC liet Boer zich ontvallen dat de Belgische supermarktketen niet snel genoeg met vernieuwingen afkomt. Belgisch directeur Wouter Kolk laat potentieel onbenut, klinkt het.

‘Ik denk dat we in België […] nog te weinig de snelheid van innovatie hebben,’ vertelde Boer. ‘Wouter Kolk kan met zijn team de innovatiekracht vergroten.’ Hij verwijst naar het belang van de samenwerking met toeleveranciers. De ideeën van zulke leveranciers zouden sneller ‘op het schap’ moeten verschijnen, aldus Boer.

Dat in tegenstelling met de evolutie die Albert Heijn in Nederland doormaakte. Eerder in het interview zegt Boer nog dat de Nederlandse keten het wel goed doet. ‘We zien gewoon dat de winkels innovatief zijn. Dat zijn dingen die belangrijk zijn voor een supermarkt tegenwoordig. We moeten jullie blijven verrassen, elke dag weer.’

‘Sentimentele kant’

De fusie tussen Ahold en Delhaize werd een feit in 2015. Sinds de daaruit volgende veranderingen heerst er onzekerheid bij de Belgische tak: sommigen vrezen dat de Nederlandse helft dreigt om de Belgische op te slokken. Steeds meer beslissingen in Delhaize worden aangestuurd vanuit de Nederlandse branche of door iemand met een Albert Heijn-achtergrond.

Daarop reageert Boer: ‘De fusie heeft natuurlijk een sentimentele kant. Maar zowel de raad van commissarissen als de raad van bestuur hebben altijd gezegd: de fusie is groter dan Nederland en België.’

In een interview met NRC liet Boer zich ontvallen dat de Belgische supermarktketen niet snel genoeg met vernieuwingen afkomt. Belgisch directeur Wouter Kolk laat potentieel onbenut, klinkt het.

‘Ik denk dat we in België […] nog te weinig de snelheid van innovatie hebben,’ vertelde Boer. ‘Wouter Kolk kan met zijn team de innovatiekracht vergroten.’ Hij verwijst naar het belang van de samenwerking met toeleveranciers. De ideeën van zulke leveranciers zouden sneller ‘op het schap’ moeten verschijnen, aldus Boer.

Dat in tegenstelling met de evolutie die Albert Heijn in Nederland doormaakte. Eerder in het interview zegt Boer nog dat de Nederlandse keten het wel goed doet. ‘We zien gewoon dat de winkels innovatief zijn. Dat zijn dingen die belangrijk zijn voor een supermarkt tegenwoordig. We moeten jullie blijven verrassen, elke dag weer.’

‘Sentimentele kant’

De fusie tussen Ahold en Delhaize werd een feit in 2015. Sinds de daaruit volgende veranderingen heerst er onzekerheid bij de Belgische tak: sommigen vrezen dat de Nederlandse helft dreigt om de Belgische op te slokken. Steeds meer beslissingen in Delhaize worden aangestuurd vanuit de Nederlandse branche of door iemand met een Albert Heijn-achtergrond.

Daarop reageert Boer: ‘De fusie heeft natuurlijk een sentimentele kant. Maar zowel de raad van commissarissen als de raad van bestuur hebben altijd gezegd: de fusie is groter dan Nederland en België.’

ad injectorsbeveiliginggooglegoogle chromemalwarephishingsafe browsing

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!