Test

Dit is een popup

Belgische merkfabrikantenvereniging fuseert met BMA en AFV

Merkfabrikanten in België kunnen zich voortaan richten tot één centraal aanspreekpunt in de vorm van BABM, die versmelt met BMA en AFV.

Twee Belgische belangenverenigingen voor de productie- en handelsector, BMA (Business Managers Association) en AFV (Algemene Fabrikanten Vereniging), worden geïntegreerd in BABM, de associatie voor merkfabrikanten. Dat rapporteert Gondola. Samen willen de verenigingen een brug slaan tussen retailers en hun leden, en opkomen voor de belangen van de merkfabrikanten die actief zijn in België en Luxemburg.

‘Het is logisch dat we de handen in elkaar slaan om sterker door te wegen in het debat,’ volgens Walter Gelens, CEO van BABM. ‘Als merkenvereniging ijveren we voor een fair en transparant handelsklimaat voor onze leden en willen we de toeleveringsketen zo efficiënt mogelijk maken voor alle spelers.’

Eén vereniging

De integratie zorgt ervoor dat BABM voortaan zo’n zestig merkfabrikanten vertegenwoordigt, waaronder internationale bedrijven zoals Coca-Cola en Johnson & Johnson.

‘Vanaf nu zijn we één sterke merkfabrikantenvereniging die de meeste FMCG-bedrijven verenigt. Komende van veertig leden twee jaar geleden is BABM duidelijk aan het groeien. Tot onze leden behoren uiteenlopende ondernemingen, zowel grote multinationals als kmo’s. Voor sommige is het niet altijd vanzelfsprekend om op eigen kracht toegang te hebben tot de top van de distributie of de economische middens. Daarom zijn we zeer tevreden dat wij de merkenfabrikanten voortaan één aanspreekpunt bieden om onze boodschap van innovatie en groei kracht bij te zetten,’ geeft Gelens nog mee in een statement.

Twee Belgische belangenverenigingen voor de productie- en handelsector, BMA (Business Managers Association) en AFV (Algemene Fabrikanten Vereniging), worden geïntegreerd in BABM, de associatie voor merkfabrikanten. Dat rapporteert Gondola. Samen willen de verenigingen een brug slaan tussen retailers en hun leden, en opkomen voor de belangen van de merkfabrikanten die actief zijn in België en Luxemburg.

‘Het is logisch dat we de handen in elkaar slaan om sterker door te wegen in het debat,’ volgens Walter Gelens, CEO van BABM. ‘Als merkenvereniging ijveren we voor een fair en transparant handelsklimaat voor onze leden en willen we de toeleveringsketen zo efficiënt mogelijk maken voor alle spelers.’

Eén vereniging

De integratie zorgt ervoor dat BABM voortaan zo’n zestig merkfabrikanten vertegenwoordigt, waaronder internationale bedrijven zoals Coca-Cola en Johnson & Johnson.

‘Vanaf nu zijn we één sterke merkfabrikantenvereniging die de meeste FMCG-bedrijven verenigt. Komende van veertig leden twee jaar geleden is BABM duidelijk aan het groeien. Tot onze leden behoren uiteenlopende ondernemingen, zowel grote multinationals als kmo’s. Voor sommige is het niet altijd vanzelfsprekend om op eigen kracht toegang te hebben tot de top van de distributie of de economische middens. Daarom zijn we zeer tevreden dat wij de merkenfabrikanten voortaan één aanspreekpunt bieden om onze boodschap van innovatie en groei kracht bij te zetten,’ geeft Gelens nog mee in een statement.

galaxy note 5galaxy s6 edgeifa2015mobielsamsung

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!