Facebook-account niet meer nodig voor Messenger
Facebook heeft bekendgemaakt dat het in geselecteerde landen niet langer een vereiste is om een Facebook-account te hebben om de bijbehorende chatapplicatie Facebook Messenger te kunnen gebruiken.
Smartphonegebruikers zonder Facebook kunnen door een nieuwe optie op de landingspagina van de applicatie kiezen voor ‘Not on Facebook?’. Daarna kunnen ze hun naam, foto en nummer invoeren om vervolgens van alle functionaliteiten van de app gebruik te maken.
De vernieuwing is redelijk verrassend op het eerste gezicht, maar is wellicht een poging van het sociale netwerk om nog meer gebruikers naar de chatapplicatie toe te trekken. De Messenger-applicatie heeft vandaag al 1,25 miljard actieve gebruikers per maand op zijn platform, zoals bleek uit de kwartaalcijfers van het bedrijf.
Uit de reacties van Wall Street op deze cijfers, als mede uit de reacties op de cijfers van andere sociale media, blijkt dat de groei in gebruikersaantallen een zeer belangrijk gegeven is voor de waardering van het bedrijf. Facebook kan het dus goed gebruiken om een nieuwe markt gebruikers aan te boren voor Messenger.
De accountloze toegang is nu beschikbaar in de Verenigde Staten, Canada, Peru en Venezuela.
Facebook heeft bekendgemaakt dat het in geselecteerde landen niet langer een vereiste is om een Facebook-account te hebben om de bijbehorende chatapplicatie Facebook Messenger te kunnen gebruiken.
Smartphonegebruikers zonder Facebook kunnen door een nieuwe optie op de landingspagina van de applicatie kiezen voor ‘Not on Facebook?’. Daarna kunnen ze hun naam, foto en nummer invoeren om vervolgens van alle functionaliteiten van de app gebruik te maken.
De vernieuwing is redelijk verrassend op het eerste gezicht, maar is wellicht een poging van het sociale netwerk om nog meer gebruikers naar de chatapplicatie toe te trekken. De Messenger-applicatie heeft vandaag al 1,25 miljard actieve gebruikers per maand op zijn platform, zoals bleek uit de kwartaalcijfers van het bedrijf.
Uit de reacties van Wall Street op deze cijfers, als mede uit de reacties op de cijfers van andere sociale media, blijkt dat de groei in gebruikersaantallen een zeer belangrijk gegeven is voor de waardering van het bedrijf. Facebook kan het dus goed gebruiken om een nieuwe markt gebruikers aan te boren voor Messenger.
De accountloze toegang is nu beschikbaar in de Verenigde Staten, Canada, Peru en Venezuela.