Test

Dit is een popup

Bpost koopt ‘groene’ pakjesdienst Bubble Post

Bpost neemt Bubble Post over. De duurzame pakjesdienst zal bpost onder andere bijstaan bij de levering van versproducten in de stadskern.

In juli werd al bekend dat bpost aasde op Bubble Post. Het toenmalige overleg heeft een succesvol staartje gekregen, aangezien bpost maandag uiteindelijk aankondigde dat het de Gentse start-up overneemt.

Gekoeld transport

Bubble Post levert pakjes in stadscentra met behulp van ecologische vervoersmiddelen, zoals fietsen en koelwagens op aardgas. De dienst specialiseert daarnaast zich in gekoeld transport, bijvoorbeeld voor versproducten voor groothandels of maaltijdboxen voor particulieren. Die expertise moet bpost helpen om een voortrekkersrol aan te nemen, bevestigt Koen Van Gerven, CEO van bpost:

‘Onze ambitie is duidelijk: we willen een toonaangevende speler zijn in België voor pakjes. En daarnaast is het ook onze ambitie om onze activiteiten binnen de duurzame en koude logistieke keten fors uit te breiden in België en Nederland. De acquisitie van Bubble Post past perfect binnen die strategie.’

Alternatieve logistiek

Bubble Post zal in eerste instantie samenwerken met Citydepot, een dochteronderneming van bpost die eveneens gespecialiseerd is in duurzame logistiek. Beide postdiensten leveren exclusief in de stadskern en werken bijvoorbeeld al samen in Gent, binnen het stadsdistributieplatform.

Door te investeren in enkele alternatieve logistieke spelers kan bpost zijn logistieke netwerk in België uitbreiden. Zo stopte bpost laatst nogmaals geld in Parcify, een crowdshipping-start-up waar het vorig jaar een strategisch partnership mee aanging.

 

 

In juli werd al bekend dat bpost aasde op Bubble Post. Het toenmalige overleg heeft een succesvol staartje gekregen, aangezien bpost maandag uiteindelijk aankondigde dat het de Gentse start-up overneemt.

Gekoeld transport

Bubble Post levert pakjes in stadscentra met behulp van ecologische vervoersmiddelen, zoals fietsen en koelwagens op aardgas. De dienst specialiseert daarnaast zich in gekoeld transport, bijvoorbeeld voor versproducten voor groothandels of maaltijdboxen voor particulieren. Die expertise moet bpost helpen om een voortrekkersrol aan te nemen, bevestigt Koen Van Gerven, CEO van bpost:

‘Onze ambitie is duidelijk: we willen een toonaangevende speler zijn in België voor pakjes. En daarnaast is het ook onze ambitie om onze activiteiten binnen de duurzame en koude logistieke keten fors uit te breiden in België en Nederland. De acquisitie van Bubble Post past perfect binnen die strategie.’

Alternatieve logistiek

Bubble Post zal in eerste instantie samenwerken met Citydepot, een dochteronderneming van bpost die eveneens gespecialiseerd is in duurzame logistiek. Beide postdiensten leveren exclusief in de stadskern en werken bijvoorbeeld al samen in Gent, binnen het stadsdistributieplatform.

Door te investeren in enkele alternatieve logistieke spelers kan bpost zijn logistieke netwerk in België uitbreiden. Zo stopte bpost laatst nogmaals geld in Parcify, een crowdshipping-start-up waar het vorig jaar een strategisch partnership mee aanging.

 

 

Androidmicrosoftmicrosoft excelmicrosoft powerpointmicrosoft wordmobieloffice 365

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!