Google laat je je telefoonnummer online in de kijker zetten
Bepaalde online bedrijven hebben meer baat bij een telefoongesprek dan bij chat of e-mail. Bijvoorbeeld kunnen reisbureaus meer waarde halen uit een klantencontact wanneer ze via een realtime gesprek extra opties kunnen aanbieden, zoals extra comfortabele zitplaatsen op het vliegtuig of excursies tijdens de reis. ‘Telefoongesprekken converteren gemiddeld drie keer beter dan webclicks,’ beweert Google in een blogbericht.
Inzetten op het bellen
Daarom introduceert de zoekgigant een manier om gebruikers te stimuleren om te bellen naar je zaak. Nieuwe ‘bid adjustments’ laten toe om de zichtbaarheid van de telefoon-optie in je zoekadvertenties aan te passen. Zet je meer geld in, dan is het waarschijnlijker dat je telefoonnummer verschijnt in je advertentie, met een knop waarmee gebruikers meteen kunnen bellen. De schaal voor de bids gaat van -90 tot +900 procent.
’60 procent bespaard’
In de blogpost laat Google enkele bedrijven aan het woord die het nieuwe concept met succes uitprobeerden. Marketingdirecteur Matt Guerrieri van Medical Guardian, gespecialiseerd in medische alarmsystemen, laat weten dat de nieuwe bids het bedrijf geld kon besparen. ‘Iemand die ons contacteert via een bel-extensie is waardevoller dan een klik op de website, dus ‘call bid adjustments’ laten ons toe om te anticiperen op die grotere waarde. We werkten samen met ons agentschap, Metric Theory, om de bids te verhogen voor telefoongesprekken en om te verbeteren hoeveel de extensie getoond wordt. Als resultaat hebben we 20 procent meer telefoontjes terwijl we de kosten drukken met 60 procent,’ aldus Guerrieri.
De ‘call bid adjustments’ is nu al beschikbaar voor de gebruikers met de nieuwe interface van het AdWords-platform. Op het einde van het jaar moet die interface naar alle gebruikers worden uitgerold.
Bepaalde online bedrijven hebben meer baat bij een telefoongesprek dan bij chat of e-mail. Bijvoorbeeld kunnen reisbureaus meer waarde halen uit een klantencontact wanneer ze via een realtime gesprek extra opties kunnen aanbieden, zoals extra comfortabele zitplaatsen op het vliegtuig of excursies tijdens de reis. ‘Telefoongesprekken converteren gemiddeld drie keer beter dan webclicks,’ beweert Google in een blogbericht.
Inzetten op het bellen
Daarom introduceert de zoekgigant een manier om gebruikers te stimuleren om te bellen naar je zaak. Nieuwe ‘bid adjustments’ laten toe om de zichtbaarheid van de telefoon-optie in je zoekadvertenties aan te passen. Zet je meer geld in, dan is het waarschijnlijker dat je telefoonnummer verschijnt in je advertentie, met een knop waarmee gebruikers meteen kunnen bellen. De schaal voor de bids gaat van -90 tot +900 procent.
’60 procent bespaard’
In de blogpost laat Google enkele bedrijven aan het woord die het nieuwe concept met succes uitprobeerden. Marketingdirecteur Matt Guerrieri van Medical Guardian, gespecialiseerd in medische alarmsystemen, laat weten dat de nieuwe bids het bedrijf geld kon besparen. ‘Iemand die ons contacteert via een bel-extensie is waardevoller dan een klik op de website, dus ‘call bid adjustments’ laten ons toe om te anticiperen op die grotere waarde. We werkten samen met ons agentschap, Metric Theory, om de bids te verhogen voor telefoongesprekken en om te verbeteren hoeveel de extensie getoond wordt. Als resultaat hebben we 20 procent meer telefoontjes terwijl we de kosten drukken met 60 procent,’ aldus Guerrieri.
De ‘call bid adjustments’ is nu al beschikbaar voor de gebruikers met de nieuwe interface van het AdWords-platform. Op het einde van het jaar moet die interface naar alle gebruikers worden uitgerold.