Albert Heijn verwerkt augmented reality in productscanner
Albert Heijn lanceert de Productscanner: een app die producten herkent aan de hand van het etiket of de barcode, en vervolgens meer informatie biedt, zoals ‘ingrediënten, allergenen, voedingswaarden en herkomst’. Sommige producten leveren ook een recept op waarin het product wordt verwerkt. Bovendien werd augmented reality gebruikt om bepaalde beelden te tonen in de omgeving. Op de voorbeeldfoto’s is bijvoorbeeld te zien hoe een Black Angus-burger na het scannen een gedeconstrueerde hamburger oproept.
Meer informatie
De app moet gebruikers de tools bieden om in de winkel op een makkelijker manier meer informatie te bieden, verklaart Marit van Egmond, directeur merchandising & sourcing bij Albert Heijn. ‘Klanten vinden het steeds belangrijker te weten wat er in producten zit die ze bij ons kopen en waar ze vandaan komen. Maar dat niet alleen: ze zijn ook op zoek naar lekkere recepten. Deze informatie hebben we natuurlijk allemaal maar kunnen we niet kwijt op het etiket of bij beschrijvingen op onze site,’ aldus van Egmond.
In een eerste fase zijn er in totaal 35 producten uit het vlees- en vis-rayon verkrijgbaar die gescand kunnen worden, herkenbaar aan de Productscanner-sticker. Indien de app in de smaak valt bij klanten, wordt het bestaande aanbod uitgebreid met alle producten van het merk AH en zal de app worden geïntegreerd in de algemene ‘Appie’-app.
Proef
Op eerste zicht lijkt de augmented reality-functie weinig bij te brengen aan de app. In een test van iCulture bleek dat de beelden op de voorbeeldfoto’s niet gereproduceerd konden worden, en dat de app fungeert als een doorsnee barcode-scanner zoals die al jaren bestaat. Zonder de AR-functie zou de app op eenzelfde manier fungeren, wat het geheel een hoog ‘gimmick’-gehalte geeft. De proefperiode moet uiteindelijk uitwijzen hoe succesvol de app is.
https://www.twinkle.be/nieuws/168389/vr-tool-laat-kijken-ogen-klant/
Albert Heijn lanceert de Productscanner: een app die producten herkent aan de hand van het etiket of de barcode, en vervolgens meer informatie biedt, zoals ‘ingrediënten, allergenen, voedingswaarden en herkomst’. Sommige producten leveren ook een recept op waarin het product wordt verwerkt. Bovendien werd augmented reality gebruikt om bepaalde beelden te tonen in de omgeving. Op de voorbeeldfoto’s is bijvoorbeeld te zien hoe een Black Angus-burger na het scannen een gedeconstrueerde hamburger oproept.
Meer informatie
De app moet gebruikers de tools bieden om in de winkel op een makkelijker manier meer informatie te bieden, verklaart Marit van Egmond, directeur merchandising & sourcing bij Albert Heijn. ‘Klanten vinden het steeds belangrijker te weten wat er in producten zit die ze bij ons kopen en waar ze vandaan komen. Maar dat niet alleen: ze zijn ook op zoek naar lekkere recepten. Deze informatie hebben we natuurlijk allemaal maar kunnen we niet kwijt op het etiket of bij beschrijvingen op onze site,’ aldus van Egmond.
In een eerste fase zijn er in totaal 35 producten uit het vlees- en vis-rayon verkrijgbaar die gescand kunnen worden, herkenbaar aan de Productscanner-sticker. Indien de app in de smaak valt bij klanten, wordt het bestaande aanbod uitgebreid met alle producten van het merk AH en zal de app worden geïntegreerd in de algemene ‘Appie’-app.
Proef
Op eerste zicht lijkt de augmented reality-functie weinig bij te brengen aan de app. In een test van iCulture bleek dat de beelden op de voorbeeldfoto’s niet gereproduceerd konden worden, en dat de app fungeert als een doorsnee barcode-scanner zoals die al jaren bestaat. Zonder de AR-functie zou de app op eenzelfde manier fungeren, wat het geheel een hoog ‘gimmick’-gehalte geeft. De proefperiode moet uiteindelijk uitwijzen hoe succesvol de app is.
https://www.twinkle.be/nieuws/168389/vr-tool-laat-kijken-ogen-klant/