Google Lens herkent winkels aan de hand van foto
Dat vertelde Google op de ontwikkelaarsconferentie I/O. De functie krijgt de naam Google Lens, en moet uiteindelijk een deel worden van de Google Foto’s-app. Op het podium werd gedemonstreerd hoe Lens het leven van gebruikers makkelijker kan maken door de camerabeelden te analyseren. De AI-functionaliteit herkent beelden en is in staat om de beelden te koppelen aan online informatie die ogenblikkelijk op het scherm verschijnt. Beelden van bloemen kunnen worden voorzien van de namen van de plant, en indien je de camera richt op de naam en het wachtwoord van een wifinetwerk, wordt je telefoon automatisch verbonden.
Van etalage naar webshop
Een andere functionaliteit vindt Google in de horeca. In de demo is te zien hoe horeca-zaken in beeld gelabeld kunnen worden. Richt je smartphone op een winkel, en meteen wordt de naam en reviewscore van de zaak zichtbaar op het scherm. Wellicht kan de gebruiker dan ook verder klikken om de website van de handelaar te bereiken.
Daarmee is Google Lens interessant voor retailers met zowel een fysieke winkel als webshop. Bijvoorbeeld kunnen bezoekers door een blik in de etalage ook meteen in de webshop verder shoppen. Bovendien worden winkels makkelijker vindbaar op het web, zonder dat bezoekers hoeven te googlen: hun smartphone-camera bovenhalen is genoeg.
https://www.twinkle.be/nieuws/167770/amazon-wil-augmented-reality-gebruiken-fysieke-winkels/
Dat vertelde Google op de ontwikkelaarsconferentie I/O. De functie krijgt de naam Google Lens, en moet uiteindelijk een deel worden van de Google Foto’s-app. Op het podium werd gedemonstreerd hoe Lens het leven van gebruikers makkelijker kan maken door de camerabeelden te analyseren. De AI-functionaliteit herkent beelden en is in staat om de beelden te koppelen aan online informatie die ogenblikkelijk op het scherm verschijnt. Beelden van bloemen kunnen worden voorzien van de namen van de plant, en indien je de camera richt op de naam en het wachtwoord van een wifinetwerk, wordt je telefoon automatisch verbonden.
Van etalage naar webshop
Een andere functionaliteit vindt Google in de horeca. In de demo is te zien hoe horeca-zaken in beeld gelabeld kunnen worden. Richt je smartphone op een winkel, en meteen wordt de naam en reviewscore van de zaak zichtbaar op het scherm. Wellicht kan de gebruiker dan ook verder klikken om de website van de handelaar te bereiken.
Daarmee is Google Lens interessant voor retailers met zowel een fysieke winkel als webshop. Bijvoorbeeld kunnen bezoekers door een blik in de etalage ook meteen in de webshop verder shoppen. Bovendien worden winkels makkelijker vindbaar op het web, zonder dat bezoekers hoeven te googlen: hun smartphone-camera bovenhalen is genoeg.
https://www.twinkle.be/nieuws/167770/amazon-wil-augmented-reality-gebruiken-fysieke-winkels/