Belfius ondersteunt Belgische e-commerce
Belfius wil zijn zakelijke klanten bijstaan in de uitbouw van een succesvolle online winkel. De Belgische bank ging daarvoor op zoek naar enkele e-commercespeicalisten in binnen- en buitenland om de juiste knowhow aan zijn klanten aan te bieden.
Uit onderzoek blijkt dat Belgen in 2014 ter waarde van 5,6 miljard euro aan online aankopen hebben verricht. Dat is goed voor een groei van 15 procent ten opzichte van het jaar daarvoor. Toch blijken Belgische webshops daar nog te weinig van te profiteren, want 42 procent van dat bedrag ging naar buitenlandse webwinkels.
Belgische bedrijven lijken de weg naar online dus nog te weinig te vinden, en dat is een gemiste kans. Het belang van online verkoop blijft alleen maar stijgen. In de eerste drie maanden van 2015 werd zelfs al voor 2,1 miljard euro online gekocht, zo blijkt uit een persbericht van BeCommerce naar aanleiding van hun Market Monitor. De organisatie verwacht in 2015 een omzet van meer dan 7 miljard euro.
Belfius ging daarom in de afgelopen maanden op zoek naar een aantal strategische partners om zijn klanten te helpen met hun webshop, en dat zowel bij het uitdenken, het bouwen als het promoten ervan. Dat heeft geresulteerd in een lijstje van zeven partners, waaronder de webwinkelsoftware van SEOshop, die nu reeds door ongeveer duizend Belgische webwinkels wordt gebruikt.
Door hun klanten bij te staan met de juiste expertise, lost Belfius alvast één deel van het vraagstuk op. Een andere factor is de huidige wetgeving in België, die een sterke positie van de binnenlandse webshops tegenover hun buitenlandse concurrenten bemoeilijkt. Om die reden werd het E-Commerce Platform opgericht en kijkt de overheid naar aangepaste wetgeving rond onder meer nachtwerk en de verbetering van online veiligheid.
Belfius wil zijn zakelijke klanten bijstaan in de uitbouw van een succesvolle online winkel. De Belgische bank ging daarvoor op zoek naar enkele e-commercespeicalisten in binnen- en buitenland om de juiste knowhow aan zijn klanten aan te bieden.
Uit onderzoek blijkt dat Belgen in 2014 ter waarde van 5,6 miljard euro aan online aankopen hebben verricht. Dat is goed voor een groei van 15 procent ten opzichte van het jaar daarvoor. Toch blijken Belgische webshops daar nog te weinig van te profiteren, want 42 procent van dat bedrag ging naar buitenlandse webwinkels.
Belgische bedrijven lijken de weg naar online dus nog te weinig te vinden, en dat is een gemiste kans. Het belang van online verkoop blijft alleen maar stijgen. In de eerste drie maanden van 2015 werd zelfs al voor 2,1 miljard euro online gekocht, zo blijkt uit een persbericht van BeCommerce naar aanleiding van hun Market Monitor. De organisatie verwacht in 2015 een omzet van meer dan 7 miljard euro.
Belfius ging daarom in de afgelopen maanden op zoek naar een aantal strategische partners om zijn klanten te helpen met hun webshop, en dat zowel bij het uitdenken, het bouwen als het promoten ervan. Dat heeft geresulteerd in een lijstje van zeven partners, waaronder de webwinkelsoftware van SEOshop, die nu reeds door ongeveer duizend Belgische webwinkels wordt gebruikt.
Door hun klanten bij te staan met de juiste expertise, lost Belfius alvast één deel van het vraagstuk op. Een andere factor is de huidige wetgeving in België, die een sterke positie van de binnenlandse webshops tegenover hun buitenlandse concurrenten bemoeilijkt. Om die reden werd het E-Commerce Platform opgericht en kijkt de overheid naar aangepaste wetgeving rond onder meer nachtwerk en de verbetering van online veiligheid.