Zeeman lanceert vernieuwde webshop
Met het platform kan Zeeman ook op digitaal vlak over de grenzen kijken. ‘Onze webshop stond los van onze website en had een aparte url’, vertelt e-commercemanager Jacques van der Bom aan Twinkle. ‘Vandaag zijn we live gegaan met het nieuwe platform en zijn site en shop in elkaar geschoven. We hebben van die gelegenheid gebruik gemaakt om ook gelijk een nieuw platform te bouwen. De webshop dateerde uit 2012 en was dringend toe aan modernisering. De site heeft een nieuwe look-and-feel en alles is weer lekker fris.’ Vanaf vandaag is de nieuwe site volledig responsive.
In de webwinkel van Zeeman kunnen klanten al een tijdje bestellen en een aankoop thuis laten leveren. De mogelijkheid om online aankopen ook in de winkel af te halen, is er nog niet. Die laat nog even op zich wachten, vertelt Van der Bom: ‘Eerst willen we het nieuwe platform laten stabiliseren en verbetering aanbrengen aan de hand van klantervaringen. Daarna kijken we naar eventuele aanpassing en uitbreiding van functionaliteiten, zoals bijvoorbeeld het opzetten van een afhaalpunt.’
Zeeman verdient voornamelijk met zijn fysieke vestigingen door Europa heen. ‘Het omzetaandeel van de webshop is bescheiden. We zetten nu in op cross-channelverkoop en het vervlechten van kanalen voor een optimale ontmoeting met de klant,’ aldus de e-commerce manager.
Met het platform kan Zeeman ook op digitaal vlak over de grenzen kijken. ‘Onze webshop stond los van onze website en had een aparte url’, vertelt e-commercemanager Jacques van der Bom aan Twinkle. ‘Vandaag zijn we live gegaan met het nieuwe platform en zijn site en shop in elkaar geschoven. We hebben van die gelegenheid gebruik gemaakt om ook gelijk een nieuw platform te bouwen. De webshop dateerde uit 2012 en was dringend toe aan modernisering. De site heeft een nieuwe look-and-feel en alles is weer lekker fris.’ Vanaf vandaag is de nieuwe site volledig responsive.
In de webwinkel van Zeeman kunnen klanten al een tijdje bestellen en een aankoop thuis laten leveren. De mogelijkheid om online aankopen ook in de winkel af te halen, is er nog niet. Die laat nog even op zich wachten, vertelt Van der Bom: ‘Eerst willen we het nieuwe platform laten stabiliseren en verbetering aanbrengen aan de hand van klantervaringen. Daarna kijken we naar eventuele aanpassing en uitbreiding van functionaliteiten, zoals bijvoorbeeld het opzetten van een afhaalpunt.’
Zeeman verdient voornamelijk met zijn fysieke vestigingen door Europa heen. ‘Het omzetaandeel van de webshop is bescheiden. We zetten nu in op cross-channelverkoop en het vervlechten van kanalen voor een optimale ontmoeting met de klant,’ aldus de e-commerce manager.