Test

Dit is een popup

Mobile Vikings wil klanten gratis laten herladen

De Hasseltse MVNO wil het telecomlandschap opnieuw door elkaar schudden met een nieuw businessmodel dat gratis bellen, sms'en en surfen mogelijk moet maken.

Mobile Vikings verzamelde vandaag de pers in Hasselt voor de aankondiging van Viking+, een nieuw businessmodel waarmee de MVNO hoopt het telecomlandschap nog eens grondig door elkaar te schudden. Hoe? Door herladingen gratis aan te bieden.

De telecomspelers staan vandaag voor verschillende uitdagingen. Ze zijn amper overgeschakeld van 3G naar 4G, of er moet al weer volop geïnvesteerd worden in 5G-infrastructuur. Dat kost heel wat geld, maar tegelijk komt hun inkomen onder druk te staan, bijvoorbeeld met de discussie van het afschaffen van de roamingkosten binnen Europa.

“De hele markt begint af te kalven en straks blijven er zowel hier als in heel Europa nog slechts enkele hoofdrolspelers en fusiegroepen overeind. Het gebeurt nu reeds onder onze ogen,” stelt Frank Bekkers, CEO van VikingCo, het moederbedrijf van Mobile Vikings. “

Volgens Bekkers is het daarom tijd dat de telecomsector nadenkt over nieuwe businessmodellen. “Onze toekomst ligt in partnerships,” aldus de CEO. “Dat is een verhaal waar we al langer mee bezig zijn, maar nu is onze community ook groot genoeg om het te realiseren.” Mobile Vikings telt vandaag om en bij de 230.000 klanten.

Vikingpunten

Die klanten kunnen voortaan Vikingpunten sparen via hun aankopen bij verschillende partners van Mobile Vikings. De punten kunnen op hun beurt voor herladingen worden gebruikt. “Het uiteindelijke doel is om bellen, sms’en en surfen voor Vikings helemaal gratis te maken,” zegt Viking Evangelist Hans Similon.

Tot die partners behoren vandaag reeds Uber en Zalando. Uber geeft aan Vikings bijvoorbeeld 15 euro korting op hun eerste rit, plus 5 Vikingpunten. Zalando biedt al zeker tot 31 augustus 15 procent korting op aankopen, plus nog eens 5 procent in de vorm van Vikingpunten. Binnenkort worden ook Deezer, Coolblue, CheapTickets.be, Mamzel, Viata en Sony Music aan de lijst met partners toegevoegd, en het aanbod zal op termijn nog verder uitbreiden.

Daarnaast werkt Mobile Vikings samen met het loyaltyplatform CityLife voor zijn Viking Deals. Daarmee bouwt het partnerships met plaatselijke spelers, zodat je ook in een koffiebar of broodjeszaak Vikingpunten kan sparen. Momenteel wordt daarmee geëxperimenteerd in een twintigtal winkels in Leuven, maar de operator is klaar voor een bredere uitrol en introduceert de Viking Deals vanaf september ook in Hasselt en Genk.

Tenslotte kunnen klanten ook nog altijd Vikingpunten verzamelen via de producten van Mobile Vikings zelf, bijvoorbeeld door een vriend aan te brengen als nieuwe klant of deel te nemen aan onderzoeken van het nieuwe innovatieplatform Viking Lab.

“Je hoef jezelf echt niet dubbel te plooien om al snel een maand gratis te bellen, sms’en en surfen, en met het toenemend aantal partners zal dat almaar makkelijker worden,” besluit Bekkers.

Nieuw aanbod

Mobile Vikings hoopt dat het met Viking+ nieuwe klanten naar zich toe kan trekken, om zo zijn positie op de telecommarkt verder te verstevigen. De operator benadrukt wel dat klanten nergens toe worden verplicht en nog altijd ook van het traditionele aanbod kunnen blijven genieten als ze dat wensen.

Dat aanbod zou dit najaar grondig worden vernieuwd, zo lieten Bekkers en Similon zich ontvallen, maar meer details wilden de twee heren voorlopig nog niet prijsgeven.

Mobile Vikings verzamelde vandaag de pers in Hasselt voor de aankondiging van Viking+, een nieuw businessmodel waarmee de MVNO hoopt het telecomlandschap nog eens grondig door elkaar te schudden. Hoe? Door herladingen gratis aan te bieden.

De telecomspelers staan vandaag voor verschillende uitdagingen. Ze zijn amper overgeschakeld van 3G naar 4G, of er moet al weer volop geïnvesteerd worden in 5G-infrastructuur. Dat kost heel wat geld, maar tegelijk komt hun inkomen onder druk te staan, bijvoorbeeld met de discussie van het afschaffen van de roamingkosten binnen Europa.

“De hele markt begint af te kalven en straks blijven er zowel hier als in heel Europa nog slechts enkele hoofdrolspelers en fusiegroepen overeind. Het gebeurt nu reeds onder onze ogen,” stelt Frank Bekkers, CEO van VikingCo, het moederbedrijf van Mobile Vikings. “

Volgens Bekkers is het daarom tijd dat de telecomsector nadenkt over nieuwe businessmodellen. “Onze toekomst ligt in partnerships,” aldus de CEO. “Dat is een verhaal waar we al langer mee bezig zijn, maar nu is onze community ook groot genoeg om het te realiseren.” Mobile Vikings telt vandaag om en bij de 230.000 klanten.

Vikingpunten

Die klanten kunnen voortaan Vikingpunten sparen via hun aankopen bij verschillende partners van Mobile Vikings. De punten kunnen op hun beurt voor herladingen worden gebruikt. “Het uiteindelijke doel is om bellen, sms’en en surfen voor Vikings helemaal gratis te maken,” zegt Viking Evangelist Hans Similon.

Tot die partners behoren vandaag reeds Uber en Zalando. Uber geeft aan Vikings bijvoorbeeld 15 euro korting op hun eerste rit, plus 5 Vikingpunten. Zalando biedt al zeker tot 31 augustus 15 procent korting op aankopen, plus nog eens 5 procent in de vorm van Vikingpunten. Binnenkort worden ook Deezer, Coolblue, CheapTickets.be, Mamzel, Viata en Sony Music aan de lijst met partners toegevoegd, en het aanbod zal op termijn nog verder uitbreiden.

Daarnaast werkt Mobile Vikings samen met het loyaltyplatform CityLife voor zijn Viking Deals. Daarmee bouwt het partnerships met plaatselijke spelers, zodat je ook in een koffiebar of broodjeszaak Vikingpunten kan sparen. Momenteel wordt daarmee geëxperimenteerd in een twintigtal winkels in Leuven, maar de operator is klaar voor een bredere uitrol en introduceert de Viking Deals vanaf september ook in Hasselt en Genk.

Tenslotte kunnen klanten ook nog altijd Vikingpunten verzamelen via de producten van Mobile Vikings zelf, bijvoorbeeld door een vriend aan te brengen als nieuwe klant of deel te nemen aan onderzoeken van het nieuwe innovatieplatform Viking Lab.

“Je hoef jezelf echt niet dubbel te plooien om al snel een maand gratis te bellen, sms’en en surfen, en met het toenemend aantal partners zal dat almaar makkelijker worden,” besluit Bekkers.

Nieuw aanbod

Mobile Vikings hoopt dat het met Viking+ nieuwe klanten naar zich toe kan trekken, om zo zijn positie op de telecommarkt verder te verstevigen. De operator benadrukt wel dat klanten nergens toe worden verplicht en nog altijd ook van het traditionele aanbod kunnen blijven genieten als ze dat wensen.

Dat aanbod zou dit najaar grondig worden vernieuwd, zo lieten Bekkers en Similon zich ontvallen, maar meer details wilden de twee heren voorlopig nog niet prijsgeven.

businessmodelmobile vikingsnieuwspartnershiptelecomviking-

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!