Test

Dit is een popup

Capgemini: Innovatie voor klanten tegen de best mogelijke prijs

[Partner info] Capgemini, gespecialiseerd in outsourcing en consulting, is genomineerd in de categorie Applications van de Smart Business Awards.

[Partner info] In een ICT-landschap dat steeds vaker gedomineerd wordt door onpersoonlijke diensten vanuit de cloud lijkt het misschien minder vanzelfsprekend, maar Capgemini blijft de klant centraal stellen in alles wat we doen.

Dit betekent ook dat we liever nog meer diensten aan onze bestaande klanten leveren, om hen nog meer toegevoegde waarde, te bezorgen, dan fanatiek op zoek te gaan naar nieuwe klanten. “Wij willen onze klanten nog meer concurrentieel maken door hen innovatieve technologie aan te bieden waarmee ze het verschil kunnen maken”, aldus Kris Poté, vice-president communicatie & marketing.” Daarbij blijven we onze ‘account-centric’ filosofie behouden, waarbij een grondige kennis van de klant, zijn business en zijn sector leidt tot een zorgvuldige selectie van de juiste technologie.”

Rightshoring voor de juiste prijs/kwaliteit

Om dit te kunnen realiseren, om onze vele grote klanten te kunnen voorzien van een oplossing op maat van hun behoeften, hebben we natuurlijk een uitgebreid personeelsbestand nodig. Meer dan 145.000 medewerkers staan wereldwijd klaar om onze klanten zo goed en zo kostefficiënt mogelijk te bedienen. Meer dan een derde van het personeelsbestand – 55.000 medewerkers – bevindt zich in India, een zo goed als unieke offshore capaciteit. “Dit betekent niet dat we alles per definitie richting offshore medewerkers sturen, wel integendeel”, nuanceert Kris Poté, “voor elk project gaan we op zoek naar de juiste mix van kwaliteit en kwantiteit, om het best mogelijke eindresultaat tegen de best mogelijke prijs te kunnen bieden. Deze vorm van’rightshoring’ weten onze klanten al jaren te waarderen.”

[related_article id=”162039″]

SMACTS

De technologieën waarmee de klant vandaag het verschil kan maken, kunnen we bundelen in het acroniem SMACTS : Social Media, Mobile, Analytics, Cloud, Internet of Things en – last but not least – Security. Geen van deze keuzes hoeft te verbazen, licht Kris Poté toe: “Een bedrijf als Google heeft alles in huis om een echte ERP-speler te worden, en illustreert hoe belangrijk social media ook voor bedrijven zal worden. Hetzelfde geldt voor mobile: meer en meer gaat door de ether in plaats van door een kabel, en daar moeten bedrijven op inspelen. Organisaties zoals Barry Callebaut en VDAB hebben intussen al aan den lijve ondervonden hoe we hier voor hen het verschil konden maken.”

Ook analytics en big data, en het verwante Internet of Things, zijn reële bekommernissen voor vele bedrijven, weet Kris Poté: “alles wordt aangesloten op het internet en voorzien van intelligentie. Dit leidt enerzijds tot een enorme uitdaging voor beheer en integratie maar biedt anderzijds ook weer een enorme nieuwe potentiële bron van inzichten.”

België

Capgemini is een wereldwijde speler, die bijzonder goed lokaal verankerd is. Dit bekent enerzijds dat we in België alle mogelijke capaciteiten in huis hebben om u een geschikte oplossing aan te bieden. Anderzijds blinkt België ook uit in een aantal domeinen, zoals een sterk uitgebouwde testing practice. “Maar ook onze combinatie van (geografische) GIS-gegevens en big data-analyses wordt zowel door onze klanten als door andere Capgemini-vestigingen bijzonder op prijs gesteld”, vult Kris Poté aan.

Capgemini is genomineerd voor de Smart Business Awards in de categorie Applications. Alle genomineerden en een mogelijkheid om te stemmen vindt u op www.smartbusinessawards.be.

[Partner info] In een ICT-landschap dat steeds vaker gedomineerd wordt door onpersoonlijke diensten vanuit de cloud lijkt het misschien minder vanzelfsprekend, maar Capgemini blijft de klant centraal stellen in alles wat we doen.

Dit betekent ook dat we liever nog meer diensten aan onze bestaande klanten leveren, om hen nog meer toegevoegde waarde, te bezorgen, dan fanatiek op zoek te gaan naar nieuwe klanten. “Wij willen onze klanten nog meer concurrentieel maken door hen innovatieve technologie aan te bieden waarmee ze het verschil kunnen maken”, aldus Kris Poté, vice-president communicatie & marketing.” Daarbij blijven we onze ‘account-centric’ filosofie behouden, waarbij een grondige kennis van de klant, zijn business en zijn sector leidt tot een zorgvuldige selectie van de juiste technologie.”

Rightshoring voor de juiste prijs/kwaliteit

Om dit te kunnen realiseren, om onze vele grote klanten te kunnen voorzien van een oplossing op maat van hun behoeften, hebben we natuurlijk een uitgebreid personeelsbestand nodig. Meer dan 145.000 medewerkers staan wereldwijd klaar om onze klanten zo goed en zo kostefficiënt mogelijk te bedienen. Meer dan een derde van het personeelsbestand – 55.000 medewerkers – bevindt zich in India, een zo goed als unieke offshore capaciteit. “Dit betekent niet dat we alles per definitie richting offshore medewerkers sturen, wel integendeel”, nuanceert Kris Poté, “voor elk project gaan we op zoek naar de juiste mix van kwaliteit en kwantiteit, om het best mogelijke eindresultaat tegen de best mogelijke prijs te kunnen bieden. Deze vorm van’rightshoring’ weten onze klanten al jaren te waarderen.”

[related_article id=”162039″]

SMACTS

De technologieën waarmee de klant vandaag het verschil kan maken, kunnen we bundelen in het acroniem SMACTS : Social Media, Mobile, Analytics, Cloud, Internet of Things en – last but not least – Security. Geen van deze keuzes hoeft te verbazen, licht Kris Poté toe: “Een bedrijf als Google heeft alles in huis om een echte ERP-speler te worden, en illustreert hoe belangrijk social media ook voor bedrijven zal worden. Hetzelfde geldt voor mobile: meer en meer gaat door de ether in plaats van door een kabel, en daar moeten bedrijven op inspelen. Organisaties zoals Barry Callebaut en VDAB hebben intussen al aan den lijve ondervonden hoe we hier voor hen het verschil konden maken.”

Ook analytics en big data, en het verwante Internet of Things, zijn reële bekommernissen voor vele bedrijven, weet Kris Poté: “alles wordt aangesloten op het internet en voorzien van intelligentie. Dit leidt enerzijds tot een enorme uitdaging voor beheer en integratie maar biedt anderzijds ook weer een enorme nieuwe potentiële bron van inzichten.”

België

Capgemini is een wereldwijde speler, die bijzonder goed lokaal verankerd is. Dit bekent enerzijds dat we in België alle mogelijke capaciteiten in huis hebben om u een geschikte oplossing aan te bieden. Anderzijds blinkt België ook uit in een aantal domeinen, zoals een sterk uitgebouwde testing practice. “Maar ook onze combinatie van (geografische) GIS-gegevens en big data-analyses wordt zowel door onze klanten als door andere Capgemini-vestigingen bijzonder op prijs gesteld”, vult Kris Poté aan.

Capgemini is genomineerd voor de Smart Business Awards in de categorie Applications. Alle genomineerden en een mogelijkheid om te stemmen vindt u op www.smartbusinessawards.be.

awardscapgeminipartner infosmart businesssmart business awards

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!