Waarom je nu je website moet optimaliseren voor mobiel
Beeld: Bloomua / Shutterstock.com
Vanaf 21 april komen websites die mobielvriendelijk zijn hoger in de zoekresultaten van Google. Google gaat dit analyseren en meenemen in zijn algoritme. Acht de zoekmachine je site niet voldoende geoptimaliseerd, dan kelder je in de ranking.
Eerder kregen mobielvriendelijk websites ook al een speciaal label opgeplakt in de zoekresultaten.
[related_article id=”158901″]
Google geeft mobielvriendelijke sites voorrang omdat het zoekmachinelandschap sterk is veranderd. Tegen eind 2015 zal het aantal mobiele zoekopdrachten groter zijn dan die op een desktop of laptop. In tegenstelling tot vroeger loop je niet meer naar je computer om iets op te zoeken, je pakt gewoon je smartphone erbij.
Daarnaast is het hoofddoel van Google het voorzien van informatie op een zo efficiënt mogelijke manier. Websites die niet zijn aangepast aan de huidige realiteit, en er op een mobiel apparaat niet uitzien, dragen niet bij in het bereiken van dit doel.
Wil je weten of jouw website al dan niet mobielvriendelijk is? Dat kan makkelijk met deze tool van Google. Zo weet je meteen of er voor 21 april nog werk aan de winkel is.
Op 20 april organiseren Smart Business Strategies, ZDNet.be en Business Meets IT de training "SEO voor tekstschrijvers". Tijdens deze training leert Rutger Steenbergen je alles over SEO. Meer informatie over de training en de mogelijkheid om je in te schrijven, vind je op de webite van Business Meets IT.
Beeld: Bloomua / Shutterstock.com
Vanaf 21 april komen websites die mobielvriendelijk zijn hoger in de zoekresultaten van Google. Google gaat dit analyseren en meenemen in zijn algoritme. Acht de zoekmachine je site niet voldoende geoptimaliseerd, dan kelder je in de ranking.
Eerder kregen mobielvriendelijk websites ook al een speciaal label opgeplakt in de zoekresultaten.
[related_article id=”158901″]
Google geeft mobielvriendelijke sites voorrang omdat het zoekmachinelandschap sterk is veranderd. Tegen eind 2015 zal het aantal mobiele zoekopdrachten groter zijn dan die op een desktop of laptop. In tegenstelling tot vroeger loop je niet meer naar je computer om iets op te zoeken, je pakt gewoon je smartphone erbij.
Daarnaast is het hoofddoel van Google het voorzien van informatie op een zo efficiënt mogelijke manier. Websites die niet zijn aangepast aan de huidige realiteit, en er op een mobiel apparaat niet uitzien, dragen niet bij in het bereiken van dit doel.
Wil je weten of jouw website al dan niet mobielvriendelijk is? Dat kan makkelijk met deze tool van Google. Zo weet je meteen of er voor 21 april nog werk aan de winkel is.
Op 20 april organiseren Smart Business Strategies, ZDNet.be en Business Meets IT de training "SEO voor tekstschrijvers". Tijdens deze training leert Rutger Steenbergen je alles over SEO. Meer informatie over de training en de mogelijkheid om je in te schrijven, vind je op de webite van Business Meets IT.