Gaat Virgin concurrentie aan met Tesla?
Richard Branson, oprichter van de Virgin Group, heeft dit jaar een bolide klaargestoomd voor de Formule E. Deze competitie is de elektrische variant van de Formule 1, en start dit jaar aan zijn tweede seizoen. Waarom wil Virgin zich opeens engageren in de Formule E met een volledig eigen team?
Wanneer Bloomberg TV aan Richard Branson vroeg waar dit naartoe gaat, reageert de flamboyante miljardair zo: “We hebben een team van mensen die werken aan een elektrische wagen. Je weet nooit dat Virgin in de toekomst de concurrentie met Tesla aan wil gaan. In de ruimtevaart gaan we tenslotte ook al met elkaar de concurrentie aan.”
[related_article id=”158256″]
Branson is niet de enige die met een elektrische wagen flirt. Apple werkt ook heel stiekem aan een elektrische wagen die mogelijk tegen 2020 in productie zou kunnen gaan. Google daarentegen bouwt er eentje die volledig zelf rondrijdt. Haast elke autofabrikant heeft tegenwoordig ook wel minimum één elektrische auto in het gamma of werkt er aan een.
Net als Elon Musk de race naar private ruimtevaart leidt, is het ook Tesla dat de standaard zet voor elektrische auto’s. Zelfs Branson moet daar wat toegeven: “Tesla is net zo sexy als zowat elke andere ‘gewone’ auto op de baan vandaag.”
Richard Branson, oprichter van de Virgin Group, heeft dit jaar een bolide klaargestoomd voor de Formule E. Deze competitie is de elektrische variant van de Formule 1, en start dit jaar aan zijn tweede seizoen. Waarom wil Virgin zich opeens engageren in de Formule E met een volledig eigen team?
Wanneer Bloomberg TV aan Richard Branson vroeg waar dit naartoe gaat, reageert de flamboyante miljardair zo: “We hebben een team van mensen die werken aan een elektrische wagen. Je weet nooit dat Virgin in de toekomst de concurrentie met Tesla aan wil gaan. In de ruimtevaart gaan we tenslotte ook al met elkaar de concurrentie aan.”
[related_article id=”158256″]
Branson is niet de enige die met een elektrische wagen flirt. Apple werkt ook heel stiekem aan een elektrische wagen die mogelijk tegen 2020 in productie zou kunnen gaan. Google daarentegen bouwt er eentje die volledig zelf rondrijdt. Haast elke autofabrikant heeft tegenwoordig ook wel minimum één elektrische auto in het gamma of werkt er aan een.
Net als Elon Musk de race naar private ruimtevaart leidt, is het ook Tesla dat de standaard zet voor elektrische auto’s. Zelfs Branson moet daar wat toegeven: “Tesla is net zo sexy als zowat elke andere ‘gewone’ auto op de baan vandaag.”