Test

Dit is een popup

Nieuws

We e-mailen te vaak tijdens vergaderingen

E-mailen tijdens meetings blijkt vandaag de norm. Twee derde van de managers beantwoordt mailtjes tijdens een vergadering, ook al raden specialisten dit af.

68 procent van de HR-managers stelt dat het vaak gebeurt dat medewerkers tijdens vergaderingen hun zakelijke of persoonlijke e-mails lezen en beantwoorden op hun mobiele apparaat.

Toch blijkt dit vaak op weerstand te stuiten. Ruim één op vier zegt dat dit onaanvaardbaar is en dat e-mailapparaten tijdens een vergadering moeten uitgeschakeld zijn of helemaal niet in de vergaderzaal thuis horen. Dit alles blijkt uit recent onderzoek van Robert Half.

Out of office

41 procent zegt dan weer dat men tijdens een vergadering wel e-mails mag lezen en beantwoorden, maar alleen als het bericht dringend is. “Elk bedrijf heeft een andere etiquette die geldt tijdens vergaderingen, maar in het algemeen is het best geen e-mails te lezen en te beantwoorden tijdens een meeting", vindt Frédérique Bruggeman, Managing Director Robert Half Belux.

Niet enkel kunnen medewerkers hiermee het signaal geven dat ze niet geïnteresseerd zijn in wat er gezegd wordt, ze verliezen ook vaak een stuk van de inhoud van de gesprekken, vindt Bruggeman. Hij raadt aan om een out of office in te stellen als u in vergadering gaat. Zo weet iedereen dat u even niet bereikbaar bent en ook niet kan antwoorden.

Op 19 maart organiseren Smart Business en ZDNet.be een gratis seminar over HR in het digitale tijdperk. Meer info vindt u op www.businessmeetsit.be.

68 procent van de HR-managers stelt dat het vaak gebeurt dat medewerkers tijdens vergaderingen hun zakelijke of persoonlijke e-mails lezen en beantwoorden op hun mobiele apparaat.

Toch blijkt dit vaak op weerstand te stuiten. Ruim één op vier zegt dat dit onaanvaardbaar is en dat e-mailapparaten tijdens een vergadering moeten uitgeschakeld zijn of helemaal niet in de vergaderzaal thuis horen. Dit alles blijkt uit recent onderzoek van Robert Half.

Out of office

41 procent zegt dan weer dat men tijdens een vergadering wel e-mails mag lezen en beantwoorden, maar alleen als het bericht dringend is. “Elk bedrijf heeft een andere etiquette die geldt tijdens vergaderingen, maar in het algemeen is het best geen e-mails te lezen en te beantwoorden tijdens een meeting", vindt Frédérique Bruggeman, Managing Director Robert Half Belux.

Niet enkel kunnen medewerkers hiermee het signaal geven dat ze niet geïnteresseerd zijn in wat er gezegd wordt, ze verliezen ook vaak een stuk van de inhoud van de gesprekken, vindt Bruggeman. Hij raadt aan om een out of office in te stellen als u in vergadering gaat. Zo weet iedereen dat u even niet bereikbaar bent en ook niet kan antwoorden.

Op 19 maart organiseren Smart Business en ZDNet.be een gratis seminar over HR in het digitale tijdperk. Meer info vindt u op www.businessmeetsit.be.

e-mailhrmanagementmeetingnieuws

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!