Test

Dit is een popup

Sony brengt Google Glass-alternatief op de markt

De SmartEyeglass van Sony ligt binnenkort op de schappen. Ontwikkelaars kunnen nu al een speciale versie van de bril bestellen.

De ontwikkelaarsversie van Sony"s augmented-realityproject, de SmartEyeglass, gaat 10 maart in de verkoop in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland, en kan vanaf nu in voorverkoop worden besteld. 

Met een prijskaartje van 670 euro – en dat is nog zonder belasting – en een nogal opzichtig frame, is de ontwikkelaarsversie niet bepaald geschikt voor de consument.

[related_article id=”160734″]

Ook in België en Nederland, en enkele andere Europese landen, kan de bril worden besteld, maar alleen nog maar door bedrijven. Sony hoopt zo de ontwikkeling van apps een boost te geven.

Het lijkt er op dat het bedrijf de bril vooral ziet voor zakelijk gebruik. Tijdens de Consumer Electronics Show in Las Vegas eerder dit jaar, toonde Sony al dat de bril prima gebruikt kan worden om bepaalde producten te vinden in een groot magazijn.

De SmartEyeglass kan symbolen, tekst en beelden projecten in het zicht van de gebruiker, net zoals Google Glass. Het verschil is dat de versie van Sony gekoppeld moet zijn aan een smartphone. De bril heeft applicaties voor dagelijks gebruik. Een video die samen met de voorverkoopinformatie verscheen, laat zien dat de drager van de bril een enorme groene GPS-pijl gebruikt om naar het huis van een vriend te navigeren.

De ontwikkelaarsversie van Sony"s augmented-realityproject, de SmartEyeglass, gaat 10 maart in de verkoop in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland, en kan vanaf nu in voorverkoop worden besteld. 

Met een prijskaartje van 670 euro – en dat is nog zonder belasting – en een nogal opzichtig frame, is de ontwikkelaarsversie niet bepaald geschikt voor de consument.

[related_article id=”160734″]

Ook in België en Nederland, en enkele andere Europese landen, kan de bril worden besteld, maar alleen nog maar door bedrijven. Sony hoopt zo de ontwikkeling van apps een boost te geven.

Het lijkt er op dat het bedrijf de bril vooral ziet voor zakelijk gebruik. Tijdens de Consumer Electronics Show in Las Vegas eerder dit jaar, toonde Sony al dat de bril prima gebruikt kan worden om bepaalde producten te vinden in een groot magazijn.

De SmartEyeglass kan symbolen, tekst en beelden projecten in het zicht van de gebruiker, net zoals Google Glass. Het verschil is dat de versie van Sony gekoppeld moet zijn aan een smartphone. De bril heeft applicaties voor dagelijks gebruik. Een video die samen met de voorverkoopinformatie verscheen, laat zien dat de drager van de bril een enorme groene GPS-pijl gebruikt om naar het huis van een vriend te navigeren.

augmented realitybrilgoogle glassmultimedianieuwsontspanningsmarteyeglasssony

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!