Test

Dit is een popup

Nieuws

Google waarschuwt eigenaars mobielonvriendelijke websites

Het ziet ernaar uit dat Google werkt aan een nieuw zoekalgoritme dat ook de mobielvriendelijkheid van sites in overweging zal nemen.

Een groot aantal webmasters kreeg een bericht van Google om hen te waarschuwen dat hun websites niet geoptimaliseerd zijn voor mobiele toestellen.

De meldingen komen binnen via de Google Webmaster Tools en via e-mail, en wijzen website-eigenaars er specifiek op dat hun pagina’s “kritieke fouten bevatten omtrent de bruikbaarheid op mobiele toestellen” en dat ze bijgevolg ook “op gepaste wijze zullen worden weergegeven en gerangschikt voor smartphonegebruikers.”

[related_article id=”158901″]

De meldingen lijken zich niet te richten op de eigenaars van geoptimaliseerde websites die niet goed werken, maar op die webadressen die willens en wetens geen rekening houden met surfers op mobiele toestellen. En aangezien de meeste webmasters perfect op de hoogte zijn van het feit dat hun websites niet zijn aangepast voor de gebruikers van kleinere schermen, valt dit enkel te interpreteren als een waarschuwing dat dit binnenkort effecten zal hebben op de ranking van zulke websites in mobiele zoekresultaten.

In het verleden waren grootschalige mededelingen als deze ook vaak de voorbode van een belangrijke wijziging aan de algoritmes, al heeft Google voorlopig nog niets bevestigd.

Aangezien ongeveer 60 procent van het internetverkeer vandaag de dag op mobiele toestellen plaatsvindt (de precieze cijfers variëren naargelang het onderzoek), houdt het steek dat de zoekmachine websites die dit feit negeren zal afstraffen in de zoekresultaten.

Op 30 januari organiseren Smart Business Strategies en ZDNet een training "SEO voor tekstschrijvers" waarbij we verder ingaan op deze materie. Op deze website krijg je daar alle informatie over. 

Een groot aantal webmasters kreeg een bericht van Google om hen te waarschuwen dat hun websites niet geoptimaliseerd zijn voor mobiele toestellen.

De meldingen komen binnen via de Google Webmaster Tools en via e-mail, en wijzen website-eigenaars er specifiek op dat hun pagina’s “kritieke fouten bevatten omtrent de bruikbaarheid op mobiele toestellen” en dat ze bijgevolg ook “op gepaste wijze zullen worden weergegeven en gerangschikt voor smartphonegebruikers.”

[related_article id=”158901″]

De meldingen lijken zich niet te richten op de eigenaars van geoptimaliseerde websites die niet goed werken, maar op die webadressen die willens en wetens geen rekening houden met surfers op mobiele toestellen. En aangezien de meeste webmasters perfect op de hoogte zijn van het feit dat hun websites niet zijn aangepast voor de gebruikers van kleinere schermen, valt dit enkel te interpreteren als een waarschuwing dat dit binnenkort effecten zal hebben op de ranking van zulke websites in mobiele zoekresultaten.

In het verleden waren grootschalige mededelingen als deze ook vaak de voorbode van een belangrijke wijziging aan de algoritmes, al heeft Google voorlopig nog niets bevestigd.

Aangezien ongeveer 60 procent van het internetverkeer vandaag de dag op mobiele toestellen plaatsvindt (de precieze cijfers variëren naargelang het onderzoek), houdt het steek dat de zoekmachine websites die dit feit negeren zal afstraffen in de zoekresultaten.

Op 30 januari organiseren Smart Business Strategies en ZDNet een training "SEO voor tekstschrijvers" waarbij we verder ingaan op deze materie. Op deze website krijg je daar alle informatie over. 

googlemobielnieuwsrankingsearchSEOwebmaster toolszoekmachinezoekresultaten

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!