Test

Dit is een popup

Nieuws

BlackBerry verstuurt officiële tweet via iPhone

Zelfs BlackBerry heeft het gehad met BlackBerry. Het bedrijf werd er op betrapt te tweeten via een iPhone, hoewel een Twitter-app voor BlackBerry wel degelijk bestaat.

Kwatongen beweren (samen met harde cijfers) dat BlackBerry niet meer relevant is. Het ooit zo populaire merk is er niet in geslaagd grondig te concurreren met de iPhone en de grote verzameling Androidtoestellen. Waar een BlackBerry vroeger dé bedrijfstelefoon was, gaat nu de iPhone al te vaak met die eer lopen.

Dat weten wij, en dat weten ze bij BlackBerry blijkbaar ook. Uit eerstehandservaring nog wel, want zelfs binnen het bedrijf lijkt niet iedereen rond te lopen met de toetsenbord-smartphone. Dat wijst een officiële tweet uit volgens The Verge, dat de claim kracht bijzet met de nodige illustraties.

[related_article id=”158256″]

De tweet in kwestie is intussen gedeletet, maar dit is het internet dus het kwaad is geschied. Onderaan de bewuste uitspraak zien we duidelijk dat tekst en afbeelding verstuurd zijn via Twitter for iPhone. Gênant is een understatement: als zelfs de officiële Twitterbrigade je telefoon met toetsenbord de rug toekeert, is het tijd om je als bedrijf enkele vragen te stellen. En misschien een personeelswissel door te voeren.

Twitter-apps

De standaard Twitter-app toont niet meer vanop welk toestel tweets verzonden worden, maar andere populaire applicaties zoals Tweetbot en Tweetdeck doen dat wel. De vergissing is onbegrijpelijk: hoe kan de officiële twitteraar ooit gedacht hebben dat tweeten met de concurrentie een goed idee was?

Natuurlijk is de ontdekking niet veel meer dan een storm in een glas water. Het marktaandeel van BlackBerry lag volgens analist ICD in het derde kwartaal van vorig jaar nog steeds onder de procent. Wie vandaag nog BlackBerry’s koopt zal zich niet laten afschrikken door een ongelukkige marketingmislukking.

BlackBerry hoopt dit jaar beter te doen. De goed onthaalde Passport moet daaraan meehelpen. En als BlackBerry zelf ook nog eens eigen smartphones koopt voor zijn personeel zien we de één-procent-barrière zo sneuvelen. En als dat niet lukt, dan werkt het bedrijf aan een toekomst samen met iOS en Android.

Kwatongen beweren (samen met harde cijfers) dat BlackBerry niet meer relevant is. Het ooit zo populaire merk is er niet in geslaagd grondig te concurreren met de iPhone en de grote verzameling Androidtoestellen. Waar een BlackBerry vroeger dé bedrijfstelefoon was, gaat nu de iPhone al te vaak met die eer lopen.

Dat weten wij, en dat weten ze bij BlackBerry blijkbaar ook. Uit eerstehandservaring nog wel, want zelfs binnen het bedrijf lijkt niet iedereen rond te lopen met de toetsenbord-smartphone. Dat wijst een officiële tweet uit volgens The Verge, dat de claim kracht bijzet met de nodige illustraties.

[related_article id=”158256″]

De tweet in kwestie is intussen gedeletet, maar dit is het internet dus het kwaad is geschied. Onderaan de bewuste uitspraak zien we duidelijk dat tekst en afbeelding verstuurd zijn via Twitter for iPhone. Gênant is een understatement: als zelfs de officiële Twitterbrigade je telefoon met toetsenbord de rug toekeert, is het tijd om je als bedrijf enkele vragen te stellen. En misschien een personeelswissel door te voeren.

Twitter-apps

De standaard Twitter-app toont niet meer vanop welk toestel tweets verzonden worden, maar andere populaire applicaties zoals Tweetbot en Tweetdeck doen dat wel. De vergissing is onbegrijpelijk: hoe kan de officiële twitteraar ooit gedacht hebben dat tweeten met de concurrentie een goed idee was?

Natuurlijk is de ontdekking niet veel meer dan een storm in een glas water. Het marktaandeel van BlackBerry lag volgens analist ICD in het derde kwartaal van vorig jaar nog steeds onder de procent. Wie vandaag nog BlackBerry’s koopt zal zich niet laten afschrikken door een ongelukkige marketingmislukking.

BlackBerry hoopt dit jaar beter te doen. De goed onthaalde Passport moet daaraan meehelpen. En als BlackBerry zelf ook nog eens eigen smartphones koopt voor zijn personeel zien we de één-procent-barrière zo sneuvelen. En als dat niet lukt, dan werkt het bedrijf aan een toekomst samen met iOS en Android.

appleblackberryiphonemobielnieuwspassporttweettweetbodtweetdeck

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!