Test

Dit is een popup

Nieuwe Parrot-drone heeft parkeersensoren

Op CES maakt een nieuwe geavanceerde drone zijn opwachting. De eXom is uitgerust met een hoofd om zo beter rond te kijken.

SenseFly, een subdivisie van Parrot, introduceert een opmerkelijke drone op CES. De erg geavanceerde quadcopter heeft intelligente snufjes aan boord, zoals sensoren om de juiste hoogte te bewaren, maar het is de camera van de helikopter die de show steelt. Die monteerde SenseFly op een flexibel hoofd vooraan op de drone.

Het resultaat is de eXom, een tuig dat veel weg heeft van een parachutist die net uit een vliegtuig sprong. Moest die parachutespringer tenminste propellers aan handen en voeten hebben. Het draaibare hoofd moet in combinatie met de stabilisatoren dienen om zaken van dichtbij erg nauwkeurig in beeld te brengen. SenseFly ontwikkelt de drone immers om leidingen en dammen op scheurtjes te inspecteren. Het resultaat is een hoofdcamera die zich gedraagt zoals het hoofd van een uil of een kip. Terwijl de drone achteraan zwiebelt blijft de voorkant dus onbeweeglijk stabiel.

Welke ogen het hoofd precies meekrijgt, wil het bedrijf nog niet kwijt, maar gezien de geclaimde sub-millimeter-nauwkeurigheid gaat het vermoedelijk om een krachtig exemplaar. De drone krijgt bovendien nog enkele andere camera’s mee op z’n lichaam, net als ultrasone sensoren om voorwerpen in de nabijheid te detecteren, kwestie van een vroegtijdige accidentele landing van het ongetwijfeld dure speelgoedje te voorkomen. Die functie vergelijkt Parrot met de parkeersensoren van een auto.

SenseFly, een subdivisie van Parrot, introduceert een opmerkelijke drone op CES. De erg geavanceerde quadcopter heeft intelligente snufjes aan boord, zoals sensoren om de juiste hoogte te bewaren, maar het is de camera van de helikopter die de show steelt. Die monteerde SenseFly op een flexibel hoofd vooraan op de drone.

Het resultaat is de eXom, een tuig dat veel weg heeft van een parachutist die net uit een vliegtuig sprong. Moest die parachutespringer tenminste propellers aan handen en voeten hebben. Het draaibare hoofd moet in combinatie met de stabilisatoren dienen om zaken van dichtbij erg nauwkeurig in beeld te brengen. SenseFly ontwikkelt de drone immers om leidingen en dammen op scheurtjes te inspecteren. Het resultaat is een hoofdcamera die zich gedraagt zoals het hoofd van een uil of een kip. Terwijl de drone achteraan zwiebelt blijft de voorkant dus onbeweeglijk stabiel.

Welke ogen het hoofd precies meekrijgt, wil het bedrijf nog niet kwijt, maar gezien de geclaimde sub-millimeter-nauwkeurigheid gaat het vermoedelijk om een krachtig exemplaar. De drone krijgt bovendien nog enkele andere camera’s mee op z’n lichaam, net als ultrasone sensoren om voorwerpen in de nabijheid te detecteren, kwestie van een vroegtijdige accidentele landing van het ongetwijfeld dure speelgoedje te voorkomen. Die functie vergelijkt Parrot met de parkeersensoren van een auto.

cesces2015droneexomnieuwsparrotsensefly

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!