The Interview is nu al beste online release ooit voor Sony
Onder het motto “controverse is ook reclame” bracht de omstreden film The Interview Sony na slechts een paar dagen al 15 miljoen dollar op.
Daarmee is het de meest winstgevende online release van een film ooit voor de studio. Op 27 december was de film al meer dan 2 miljoen keer gedownload.
The Interview, een satirische komedie, draait rond een fictief complot van de Amerikaanse overheid om de Noord-Koreaanse leider Kim Jong-un te laten vermoorden. Z’n release werd door Sony tijdelijk gecancelled nadat het bedrijf gehackt was door een groep die zichzelf Guardians of Peace noemt en die gedreigd had met geweld tegen alle cinema’s die de film vertoonden. In hoeverre het land ook actief betrokken was bij de hack is volgens de FBI nog niet volledig duidelijk, al wijst hun onderzoek naar eigen zeggen wel in die richting.
Uiteindelijk besloot Sony Pictures om de film in Amerika toch op de digitale kanalen aan te bieden. De weinige Amerikaanse zalen die de film toch durfden draaien – alle grote cinemaketens weigerden The Interview – konden ook op veel kijkers rekenen.
The Interview werd vandaag ook op iTunes geplaatst; Google Play en Xbox Video verkochten de film eerder al.
Onder het motto “controverse is ook reclame” bracht de omstreden film The Interview Sony na slechts een paar dagen al 15 miljoen dollar op.
Daarmee is het de meest winstgevende online release van een film ooit voor de studio. Op 27 december was de film al meer dan 2 miljoen keer gedownload.
The Interview, een satirische komedie, draait rond een fictief complot van de Amerikaanse overheid om de Noord-Koreaanse leider Kim Jong-un te laten vermoorden. Z’n release werd door Sony tijdelijk gecancelled nadat het bedrijf gehackt was door een groep die zichzelf Guardians of Peace noemt en die gedreigd had met geweld tegen alle cinema’s die de film vertoonden. In hoeverre het land ook actief betrokken was bij de hack is volgens de FBI nog niet volledig duidelijk, al wijst hun onderzoek naar eigen zeggen wel in die richting.
Uiteindelijk besloot Sony Pictures om de film in Amerika toch op de digitale kanalen aan te bieden. De weinige Amerikaanse zalen die de film toch durfden draaien – alle grote cinemaketens weigerden The Interview – konden ook op veel kijkers rekenen.
The Interview werd vandaag ook op iTunes geplaatst; Google Play en Xbox Video verkochten de film eerder al.