LG zet zwaar in op oled-tv’s
LG Display, de schermmakende dochteronderneming van LG Electronics, heeft een nieuwe oled-divisie in het leven geroepen. Deze afdeling focust zich volledig op het aan de man brengen van de technologie waarvan zij de naam draagt.
De Zuid-Koreaanse techgigant steekt zijn ambities om het voortouw te nemen op het gebied van oled-tv"s niet onder stoelen of banken. Het bedrijf is niet bang de enige verkoper te zijn van de technologie.
[related_article id=”160734″]
Aartsrivaal Samsung heeft een voorkeur voor de QD LCD-technologie in zijn televisies komend jaar. Daarbij verschuilt het zich achter de lage vraag naar oled. De verwachting is dat LG juist meer oled-tv-modellen op de markt brengt in 2015.
Yeo Sang-deog
De nieuwe afdeling wordt geleid door CTO Yeo Sang-deog, die onlangs een promotie ontving vanwege zijn bijdrage aan het veiligstellen van LG"s dominatie op de oledmarkt en het uitbreiden van het klantenbestand voor tv"s en mobiel.
Alle oledgerelateerde projecten vallen voortaan onder de nieuwe divisie. Daarnaast is er een nieuwe afdeling gevormd voor het managen van klanten die oledproducten kopen. “We hebben de nieuwe divisie opgericht om synergy te creëren door alle verschillende en verspreide projecten samen te voegen in één afdeling”, laat een LG-woorvoerder weten.
Productie opschroeven
Het is de bedoeling van LG Electronics om de productie van oledschermen in de komende maand te verviervoudigen. Dit is een poging om te prijs van oled-tv"s naar beneden te brengen, waardoor ze aantrekkelijker worden voor de consument. LG"s 55-inchtelevisie op basis van de oledtechnologie kost om en nabij 2.250 euro.
Inbranden
Het bedrijf werkt ook hard om de inbrandeffecten op het scherm te minimaliseren. Dat is een van de grootste nadelen van de technologie, waarbij sommige afbeeldingen "vast" komen te zitten in het scherm wanneer ze lange tijd achter elkaar weergegeven worden. LG laat weten dat consumentenproducten hier al geen last meer van hebben en dat onderzoekers hard aan het werk zijn om het probleem definitief uit de wereld te helpen.
LG Display, de schermmakende dochteronderneming van LG Electronics, heeft een nieuwe oled-divisie in het leven geroepen. Deze afdeling focust zich volledig op het aan de man brengen van de technologie waarvan zij de naam draagt.
De Zuid-Koreaanse techgigant steekt zijn ambities om het voortouw te nemen op het gebied van oled-tv"s niet onder stoelen of banken. Het bedrijf is niet bang de enige verkoper te zijn van de technologie.
[related_article id=”160734″]
Aartsrivaal Samsung heeft een voorkeur voor de QD LCD-technologie in zijn televisies komend jaar. Daarbij verschuilt het zich achter de lage vraag naar oled. De verwachting is dat LG juist meer oled-tv-modellen op de markt brengt in 2015.
Yeo Sang-deog
De nieuwe afdeling wordt geleid door CTO Yeo Sang-deog, die onlangs een promotie ontving vanwege zijn bijdrage aan het veiligstellen van LG"s dominatie op de oledmarkt en het uitbreiden van het klantenbestand voor tv"s en mobiel.
Alle oledgerelateerde projecten vallen voortaan onder de nieuwe divisie. Daarnaast is er een nieuwe afdeling gevormd voor het managen van klanten die oledproducten kopen. “We hebben de nieuwe divisie opgericht om synergy te creëren door alle verschillende en verspreide projecten samen te voegen in één afdeling”, laat een LG-woorvoerder weten.
Productie opschroeven
Het is de bedoeling van LG Electronics om de productie van oledschermen in de komende maand te verviervoudigen. Dit is een poging om te prijs van oled-tv"s naar beneden te brengen, waardoor ze aantrekkelijker worden voor de consument. LG"s 55-inchtelevisie op basis van de oledtechnologie kost om en nabij 2.250 euro.
Inbranden
Het bedrijf werkt ook hard om de inbrandeffecten op het scherm te minimaliseren. Dat is een van de grootste nadelen van de technologie, waarbij sommige afbeeldingen "vast" komen te zitten in het scherm wanneer ze lange tijd achter elkaar weergegeven worden. LG laat weten dat consumentenproducten hier al geen last meer van hebben en dat onderzoekers hard aan het werk zijn om het probleem definitief uit de wereld te helpen.