Sony werkt aan een e-paperhorloge
Sony werkt aan een nieuwe smartwatch waarbij het volledige oppervlak – het horlogeaanzicht en de polsband – werken als scherm.
Hierbij maakt het Japanse bedrijf gebruik van een gepatenteerde technologie met de naam e-paper. Dit melden bronnen aan nieuwsdienst Bloomberg.
[related_article id=”161563″]
Het is nog niet helemaal duidelijk hoe het e-paper, of elektronisch papier, gaat werken. De verwachting van Bloombergs bronnen is dat het op een andere manier gaat dan de traditionele e-inkschermen die je vindt op e-readers en andere apparaten.
Markt stroomt vol
Ondanks dat het nog steeds een nicheproduct is, raakt de smartwatchmarkt langzaam maar zeker voller. Samsung, Pebble, LG Electronics en andere fabrikanten hebben allemaal al een eigen smartwatch uitgebracht. Deze horloges kunnen naast het laten zien van de tijd ook apps draaien en notificaties weergeven – en in sommige gevallen zelfs bellen.
Sony"s eigen SmartWatch 3 draait op Android Wear, Googles besturingssysteem voor draagbare gadgets. Het horloge van 250 dollar is waterdicht en heeft uitwisselbare bandjes.
Focus op stijl
Sony"s e-paperhorloge gaat niet op hetzelfde niveau concurreren als huidige of aanstaande smartwatches. Het Japanse bedrijf gaat de aandacht meer leggen op stijl in plaats van technologie. De focus ligt op consumenten die niet per se behoefte hebben aan alle laatste toeters en bellen op hun gadgets.
Wat er ook gebeurt, Sony kan wel een beetje hulp gebruiken bij het boosten van de zaken. Eerder deze week kondigde het techbedrijf aan dat het flink gaat snijden in zijn televisie- en mobiele afdelingen om de kosten te verlagen. De focus verschuift meer naar de Playstation 4 en beeldsensordivisie.
Vooruitstrevende ideeën
Het bedrijf werkt ook aan opkomende technologieën om zelf met vooruitstrevende ideeën op de proppen te komen. Sony heeft geen behoefte aan het volgen van de marktleiders. Sony"s e-paper is een onderdeel van die poging.
Sony"s afdeling met opkomende technologieën, die verantwoordelijk is voor het bedenken van nieuwe producten die geld opleveren en trendsetters zijn op de markt, heeft ook de ontwikkeling van de smartwatch onder zijn hoede. Als alles mee zit is het gadget volgend jaar al te krijgen.
Sony werkt aan een nieuwe smartwatch waarbij het volledige oppervlak – het horlogeaanzicht en de polsband – werken als scherm.
Hierbij maakt het Japanse bedrijf gebruik van een gepatenteerde technologie met de naam e-paper. Dit melden bronnen aan nieuwsdienst Bloomberg.
[related_article id=”161563″]
Het is nog niet helemaal duidelijk hoe het e-paper, of elektronisch papier, gaat werken. De verwachting van Bloombergs bronnen is dat het op een andere manier gaat dan de traditionele e-inkschermen die je vindt op e-readers en andere apparaten.
Markt stroomt vol
Ondanks dat het nog steeds een nicheproduct is, raakt de smartwatchmarkt langzaam maar zeker voller. Samsung, Pebble, LG Electronics en andere fabrikanten hebben allemaal al een eigen smartwatch uitgebracht. Deze horloges kunnen naast het laten zien van de tijd ook apps draaien en notificaties weergeven – en in sommige gevallen zelfs bellen.
Sony"s eigen SmartWatch 3 draait op Android Wear, Googles besturingssysteem voor draagbare gadgets. Het horloge van 250 dollar is waterdicht en heeft uitwisselbare bandjes.
Focus op stijl
Sony"s e-paperhorloge gaat niet op hetzelfde niveau concurreren als huidige of aanstaande smartwatches. Het Japanse bedrijf gaat de aandacht meer leggen op stijl in plaats van technologie. De focus ligt op consumenten die niet per se behoefte hebben aan alle laatste toeters en bellen op hun gadgets.
Wat er ook gebeurt, Sony kan wel een beetje hulp gebruiken bij het boosten van de zaken. Eerder deze week kondigde het techbedrijf aan dat het flink gaat snijden in zijn televisie- en mobiele afdelingen om de kosten te verlagen. De focus verschuift meer naar de Playstation 4 en beeldsensordivisie.
Vooruitstrevende ideeën
Het bedrijf werkt ook aan opkomende technologieën om zelf met vooruitstrevende ideeën op de proppen te komen. Sony heeft geen behoefte aan het volgen van de marktleiders. Sony"s e-paper is een onderdeel van die poging.
Sony"s afdeling met opkomende technologieën, die verantwoordelijk is voor het bedenken van nieuwe producten die geld opleveren en trendsetters zijn op de markt, heeft ook de ontwikkeling van de smartwatch onder zijn hoede. Als alles mee zit is het gadget volgend jaar al te krijgen.