Test

Dit is een popup

Microsoft lacht met Siri

Wat heb je aan een virtuele assistente die je niet kan vertellen dat je vroeg moet vertrekken omdat er veel verkeer is? Dat vraagt Microsoft zich af.

Als je de digitale assistent van je dromen beschrijft, kom je waarschijnlijk uit bij een robot die al je vragen beantwoordt, je agenda feilloos bijhoudt, en liefst ook nog koffie kan zetten.

Dat ideaal is voorlopig nog niet bereikbaar, maar Microsoft laat zich in een sneer naar Apples Siri ontvallen dat een digitaal hulpje dat je nog niet eens kan waarschuwen dat je sneller de deur uit moet om de files voor te blijven, volstrekt waardeloos is.

[related_article id=”158256″]

Nu ja, "ontvallen": het is de duidelijke boodschap in het meest recente reclamefilmpje voor Cortana, waarin Microsofts assistente haar concurrent Siri verwijt dat zij sinds de release van de twee modellen iPhone 6 alleen maar in omvang is toegenomen. En dat een assistente die geen reminders kan instellen op basis van binnengekomen telefoontjes of berichten de naam assistente niet waardig is.

Het filmpje past in een reeks advertenties waarin Cortana op Siri neerkijkt als een koningin op het lelijke eendje.

Alle meningen over de zin en onzin van digitale assistenten en de superioriteit van Cortana buiten beschouwing gelaten, doet deze strategie van Microsoft wel een paar wenkbrauwen fronsen. Het bedrijf zet de laatste tijd immers sterk in op het omarmen van andere hardwarefabrikanten om zichzelf in de markt te zetten als het ultieme platform voor productiviteit. Zo was er een iPad te zien in een advertentie voor de nieuwe Sway-app, en hebben MacBooks een plaatsje in een filmpje om Skype te promoten.

Siri zwart maken lijkt dan misschien wel de superioriteit van Cortana te bevestigen, het bedrijf schiet er zich ook mee in de eigen voet.

Als je de digitale assistent van je dromen beschrijft, kom je waarschijnlijk uit bij een robot die al je vragen beantwoordt, je agenda feilloos bijhoudt, en liefst ook nog koffie kan zetten.

Dat ideaal is voorlopig nog niet bereikbaar, maar Microsoft laat zich in een sneer naar Apples Siri ontvallen dat een digitaal hulpje dat je nog niet eens kan waarschuwen dat je sneller de deur uit moet om de files voor te blijven, volstrekt waardeloos is.

[related_article id=”158256″]

Nu ja, "ontvallen": het is de duidelijke boodschap in het meest recente reclamefilmpje voor Cortana, waarin Microsofts assistente haar concurrent Siri verwijt dat zij sinds de release van de twee modellen iPhone 6 alleen maar in omvang is toegenomen. En dat een assistente die geen reminders kan instellen op basis van binnengekomen telefoontjes of berichten de naam assistente niet waardig is.

Het filmpje past in een reeks advertenties waarin Cortana op Siri neerkijkt als een koningin op het lelijke eendje.

Alle meningen over de zin en onzin van digitale assistenten en de superioriteit van Cortana buiten beschouwing gelaten, doet deze strategie van Microsoft wel een paar wenkbrauwen fronsen. Het bedrijf zet de laatste tijd immers sterk in op het omarmen van andere hardwarefabrikanten om zichzelf in de markt te zetten als het ultieme platform voor productiviteit. Zo was er een iPad te zien in een advertentie voor de nieuwe Sway-app, en hebben MacBooks een plaatsje in een filmpje om Skype te promoten.

Siri zwart maken lijkt dan misschien wel de superioriteit van Cortana te bevestigen, het bedrijf schiet er zich ook mee in de eigen voet.

appleassistentcortanamicrosoftmobielnieuwsreminderssirismartphone

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!