Twitter krijgt een Koop-knop
Twitter heeft officieel de stap gezet richting e-commerce. Het steeds groeiende sociale netwerk kondigt op zijn blog aan dat het een Koop-knop gaat testen bij een klein percentage gebruikers in de Verenigde Staten. Met de knop kunnen mensen een volledige bestelling afronden binnen de Twitter-app voor iOS en Android.
Deze zet toont veel overeenkomsten met een vergelijkbare door Facebook, dat in juli bekendmaakte dat het een een Koop-knop gaat testen op advertenties. De bedoeling is om mensen aan te sporen een product te kopen zonder Facebook te verlaten.
Online winkelen
Twitter zet de knop in de knop in de markt als een leuke manier voor gebruikers om online te winkelen, maar het achterliggende doel is uiteraard het verhogen van de omzet. De microblogsite hoopt dat de Koop-knop verkopers en fabrikanten verleidt om het platform te gebruiken voor het aan de man brengen van hun producten.
Omdat de beveiliging voor in-appaankopen niet altijd even goed is, heeft Twitter versleutelingsstandaarden ingebouwd om de betaal- en adresgegevens van de klant te beschermen. Deze moet een gebruiker invoeren voordat hij zijn eerste aankoop doet.
Partners
Het proces zit als volgt in elkaar: Nadat je op Kopen heb geklikt, word je gevraagd om je adres- en betaalinformatie. Zodra je deze gegevens hebt ingevoerd en de bestelling hebt bevestigd, wordt deze doorgestuurd naar de verkoper en huppakee – in een klein ogenblik is de aankoop (theoretisch) afgerond.
Twitter laat weten dat het samenwerkt met Fancy, Gumroad, Musictoday en Stripe om de Koop-knop te ontwikkelen. Het plan is om de komende maanden nog meer partners te strikken om de tests verder uit te breiden.
Voorlopig maakt slechts een handjevol merken, artiesten en non-profitorganisaties gebruik van de functionaliteit voor het verkopen van producten via tweets.
Twitter heeft officieel de stap gezet richting e-commerce. Het steeds groeiende sociale netwerk kondigt op zijn blog aan dat het een Koop-knop gaat testen bij een klein percentage gebruikers in de Verenigde Staten. Met de knop kunnen mensen een volledige bestelling afronden binnen de Twitter-app voor iOS en Android.
Deze zet toont veel overeenkomsten met een vergelijkbare door Facebook, dat in juli bekendmaakte dat het een een Koop-knop gaat testen op advertenties. De bedoeling is om mensen aan te sporen een product te kopen zonder Facebook te verlaten.
Online winkelen
Twitter zet de knop in de knop in de markt als een leuke manier voor gebruikers om online te winkelen, maar het achterliggende doel is uiteraard het verhogen van de omzet. De microblogsite hoopt dat de Koop-knop verkopers en fabrikanten verleidt om het platform te gebruiken voor het aan de man brengen van hun producten.
Omdat de beveiliging voor in-appaankopen niet altijd even goed is, heeft Twitter versleutelingsstandaarden ingebouwd om de betaal- en adresgegevens van de klant te beschermen. Deze moet een gebruiker invoeren voordat hij zijn eerste aankoop doet.
Partners
Het proces zit als volgt in elkaar: Nadat je op Kopen heb geklikt, word je gevraagd om je adres- en betaalinformatie. Zodra je deze gegevens hebt ingevoerd en de bestelling hebt bevestigd, wordt deze doorgestuurd naar de verkoper en huppakee – in een klein ogenblik is de aankoop (theoretisch) afgerond.
Twitter laat weten dat het samenwerkt met Fancy, Gumroad, Musictoday en Stripe om de Koop-knop te ontwikkelen. Het plan is om de komende maanden nog meer partners te strikken om de tests verder uit te breiden.
Voorlopig maakt slechts een handjevol merken, artiesten en non-profitorganisaties gebruik van de functionaliteit voor het verkopen van producten via tweets.