Test

Dit is een popup

Google Enterprise heet voortaan Google for Work

Googles zakelijke portfolio ondergaat een drastische herziening. Het start met het veranderen van de namen van de producten en teams.

Google is begonnen met het opnieuw vormgeven van zijn zakelijke afdeling. Dinsdag werd op het hoofdkantoor in San Francisco bekendgemaakt dat Google Enterprise voortaan Google for Work heet. Dit in aansluiting op Drive for Work, dat debuteerde tijdens Google I/O in juni.

Amit Singh, hoofd van de zakelijke afdeling, omschrijft de verandering als de tweede stap in Googles zakelijke cloudaanbiedingen. “Mensen gebruiken producten op hun werk veel intensiever dan in hun gewone consumentenleven”, stelt hij. Naar zijn schatting brengt de gemiddelde medewerker meer dan 90.000 uur van zijn leven door op het werk. “Sommigen zitten per week ver boven het gemiddelde”, lacht hij.

[related_article id=”158901″]

Fortune 500
Singh voorspelt tevens dat Google for Work makkelijker uit te leggen (en verkopen) is. Meer dan zestig procent van de Fortune 500 maakt volgens het bedrijf zelf actief gebruik van een betaald zakelijk product van Google. Daarnaast claimt het dat meer dan dertig miljoen studenten en leraren Google Apps voor het onderwijs gebruiken.

Singh legt uit dat Google for Work representatief is voor de nieuwe werkomgeving waar we allemaal in werken. “Onze enige focus ligt op de gebruikers”, benadrukt Shailesh Rao, directeur van Google Cloud Platform. 2014 is hier een goed jaar voor en Roa laat weten dat de afdeling actief op zoek is naar nieuw personeel wereldwijd.

Ondersteuning
Jocelyn Ding, onderdirecteur zakelijke operaties bij Google, omlijnt enkele veranderingen in aanvulling op de wijziging in marketing – voornamelijk technische upgrades gespitst op kwaliteit, snelheid en het serviceniveau. “Fantastische ondersteuning kan alleen bewerkstelligd worden als de supportorganisatie nauw betrokken is bij de productorganisatie”, stelt Ding.

Eran Feigenbauw, directeur veiligheid voor Google Apps, vestigt de aandacht op de enorme hoeveelheid beveiligingengineers (meer dan 450) in dienst en stelt dat Google een succesvol detectieprogramma heeft waarmee fouten worden opgespoord en verholpen voordat ze schade kunnen aanbrengen.

Sleutel
“Met alles wat je zakelijk doet moet je op zoek gaan naar de sleutel”, vindt Rajen Sheth, projectmanager voor Chromebooks en Android. Hij denkt dat dit voor Google start bij het ontwikkelen van een “transformatieve interface” voor Google Apps voor het zakenleven en het onderwijs, maar ook het bouwen van een enorme infrastructuur voor datacenters.

“De aanwezigheid van de cloud is een gegeven voor onze klanten”, zegt Sheth. “Wij hebben de kennis om de cloud op de beste manier in te zetten voor verschillende applicaties.”

Aantrekkelijk voor klant
Singh, die bij Google kwam na jaren gewerkt te hebben bij Oracle, geeft toe dat hij en zijn team nooit begonnen zijn met het optuigen van een traditionele zakelijke groep. “Google beschikt zo goed als overal al over. We moesten alleen op zoek naar een manier om het aantrekkelijk te maken voor de klant”, merkt hij op.

Sheth bevestigt Singhs eerdere opmerking dat dit de tweede stap is voor de zakelijke afdeling. Hij voegt daar nog aan toe dat het een totale andere manier van denken is. “We gooien alles, maar dan ook echt alles, in de lucht en sorteren het opnieuw. Niet alleen door ons, maar door de complete industrie”, constateert Sheth.

Google is begonnen met het opnieuw vormgeven van zijn zakelijke afdeling. Dinsdag werd op het hoofdkantoor in San Francisco bekendgemaakt dat Google Enterprise voortaan Google for Work heet. Dit in aansluiting op Drive for Work, dat debuteerde tijdens Google I/O in juni.

Amit Singh, hoofd van de zakelijke afdeling, omschrijft de verandering als de tweede stap in Googles zakelijke cloudaanbiedingen. “Mensen gebruiken producten op hun werk veel intensiever dan in hun gewone consumentenleven”, stelt hij. Naar zijn schatting brengt de gemiddelde medewerker meer dan 90.000 uur van zijn leven door op het werk. “Sommigen zitten per week ver boven het gemiddelde”, lacht hij.

[related_article id=”158901″]

Fortune 500
Singh voorspelt tevens dat Google for Work makkelijker uit te leggen (en verkopen) is. Meer dan zestig procent van de Fortune 500 maakt volgens het bedrijf zelf actief gebruik van een betaald zakelijk product van Google. Daarnaast claimt het dat meer dan dertig miljoen studenten en leraren Google Apps voor het onderwijs gebruiken.

Singh legt uit dat Google for Work representatief is voor de nieuwe werkomgeving waar we allemaal in werken. “Onze enige focus ligt op de gebruikers”, benadrukt Shailesh Rao, directeur van Google Cloud Platform. 2014 is hier een goed jaar voor en Roa laat weten dat de afdeling actief op zoek is naar nieuw personeel wereldwijd.

Ondersteuning
Jocelyn Ding, onderdirecteur zakelijke operaties bij Google, omlijnt enkele veranderingen in aanvulling op de wijziging in marketing – voornamelijk technische upgrades gespitst op kwaliteit, snelheid en het serviceniveau. “Fantastische ondersteuning kan alleen bewerkstelligd worden als de supportorganisatie nauw betrokken is bij de productorganisatie”, stelt Ding.

Eran Feigenbauw, directeur veiligheid voor Google Apps, vestigt de aandacht op de enorme hoeveelheid beveiligingengineers (meer dan 450) in dienst en stelt dat Google een succesvol detectieprogramma heeft waarmee fouten worden opgespoord en verholpen voordat ze schade kunnen aanbrengen.

Sleutel
“Met alles wat je zakelijk doet moet je op zoek gaan naar de sleutel”, vindt Rajen Sheth, projectmanager voor Chromebooks en Android. Hij denkt dat dit voor Google start bij het ontwikkelen van een “transformatieve interface” voor Google Apps voor het zakenleven en het onderwijs, maar ook het bouwen van een enorme infrastructuur voor datacenters.

“De aanwezigheid van de cloud is een gegeven voor onze klanten”, zegt Sheth. “Wij hebben de kennis om de cloud op de beste manier in te zetten voor verschillende applicaties.”

Aantrekkelijk voor klant
Singh, die bij Google kwam na jaren gewerkt te hebben bij Oracle, geeft toe dat hij en zijn team nooit begonnen zijn met het optuigen van een traditionele zakelijke groep. “Google beschikt zo goed als overal al over. We moesten alleen op zoek naar een manier om het aantrekkelijk te maken voor de klant”, merkt hij op.

Sheth bevestigt Singhs eerdere opmerking dat dit de tweede stap is voor de zakelijke afdeling. Hij voegt daar nog aan toe dat het een totale andere manier van denken is. “We gooien alles, maar dan ook echt alles, in de lucht en sorteren het opnieuw. Niet alleen door ons, maar door de complete industrie”, constateert Sheth.

bedrijvenbusinessenterprisegooglegoogle for worknieuws

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!